Grupa starsza – SÓWKI
Zapraszamy do korzystania z materiałów edukacyjnych na każdy dzień! Propozycje zajęć można wykorzystać w całości lub częściowo jako inspirację do nauki w domu. Miłej zabawy!
25.03.2020 środa
Wiosenne przebudzenia – Wiosna w ogrodzie
Cele ogólne
- poznawanie właściwości ziemi i piasku,
- wzbogacanie wiedzy na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji,
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Przebieg:
- Słuchanie piosenki „Maszeruje wiosna” – https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
Rozmowa na temat piosenki:
– Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie, kiedy nadchodzi wiosna?
− Jak nazywają się ptaki, które wracają do nas z dalekich stron?
− Co rośnie na łące, kiedy wiosną mocniej przygrzeje słońce?
− Czy znacie zwierzęta, które budzą się ze snu zimowego?
- Ćwiczenie ortofoniczne – Wiosenne odgłosy. Dzieci przemieszczają się w określonym kierunku, w rytmie nagrania melodii o pogodnym charakterze. Na przerwę w nagraniu zatrzymują się i wydają charakterystyczny głos odpowiadający: żabie, bocianowi, pszczole.
- Nauka pierwszej zwrotki piosenki na zasadzie echa muzycznego. Próby nucenia melodii piosenki na sylabach: la, ba, wio.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych: (można wykorzystać chustę)
Zabawa orientacyjno-porządkowa Wiosenny taniec. Dzieci poruszają się po całej sali zgodnie z rytmem ulubionej piosenki. Na przerwę w muzyce kręcą się raz w prawą, raz w lewą stronę – zgodnie z poleceniem
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Wiosna maluje świat. Dzieci trzymają w obu dłoniach chustę (za jej przeciwległe rogi). Podnoszą ręce do góry i zataczają jak największe kręgi: raz w prawą, raz w lewą stronę.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Układamy mosty. Dzieci układają z chust jednobarwne mosty (prosta linia, ułożona z chust w jednym kolorze). Następnie ustawiają się przed nimi i przechodzą przez nie, idąc stopa za stopą.
Ćwiczenie uspokajające – Kwiaty rosną. Dzieci stoją w rozsypce. Zwijają i ściskają chustę w jednej dłoni, powoli rozluźniają uścisk – kwiat powoli rośnie. Dzieci ściskają chustę raz jedną, raz drugą dłonią (jeśli chusta jest duża, dzieci ściskają ją oburącz).
Marsz z chustami po obwodzie koła. Dzieci maszerują po obwodzie koła. Liczą do czterech. Na cztery głośno wołają: Hej! i podnoszą rękę z chustą do góry.