Grupa starsza – SÓWKI

Zapraszamy do korzystania z materiałów edukacyjnych na każdy dzień! Propozycje zajęć można wykorzystać w całości lub częściowo jako inspirację do nauki w domu.  Miłej zabawy!

25.03.2020 środa

Wiosenne przebudzenia  – Wiosna w ogrodzie

Cele ogólne

  • poznawanie właściwości ziemi i piasku,
  • wzbogacanie wiedzy na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji,
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Przebieg:

  1. Słuchanie piosenki „Maszeruje wiosna” – https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Rozmowa na temat piosenki:

– Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie, kiedy nadchodzi wiosna?

− Jak nazywają się ptaki, które wracają do nas z dalekich stron?

− Co rośnie na łące, kiedy wiosną mocniej przygrzeje słońce?

− Czy znacie zwierzęta, które budzą się ze snu zimowego?

  1. Ćwiczenie ortofoniczne – Wiosenne odgłosy. Dzieci przemieszczają się w określonym kierunku, w rytmie nagrania melodii o pogodnym charakterze. Na przerwę w nagraniu zatrzymują się i wydają charakterystyczny głos odpowiadający: żabie, bocianowi, pszczole.
  2. Nauka pierwszej zwrotki piosenki na zasadzie echa muzycznego. Próby nucenia melodii piosenki na sylabach: la, ba, wio.
  3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych: (można wykorzystać chustę)

 Zabawa orientacyjno-porządkowa Wiosenny taniec. Dzieci poruszają się po całej sali zgodnie z rytmem ulubionej piosenki. Na przerwę w muzyce kręcą się raz w prawą, raz w lewą stronę – zgodnie z poleceniem

 Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Wiosna maluje świat. Dzieci trzymają w obu dłoniach chustę (za jej przeciwległe rogi). Podnoszą ręce do góry i zataczają jak największe kręgi: raz w prawą, raz w lewą stronę.

 Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Układamy mosty. Dzieci układają z chust jednobarwne mosty (prosta linia, ułożona z chust w jednym kolorze). Następnie ustawiają się przed nimi i przechodzą przez nie, idąc stopa za stopą.

 Ćwiczenie uspokajające – Kwiaty rosną. Dzieci stoją w rozsypce. Zwijają i ściskają chustę w jednej dłoni, powoli rozluźniają uścisk – kwiat powoli rośnie. Dzieci ściskają chustę raz jedną, raz drugą dłonią (jeśli chusta jest duża, dzieci ściskają ją oburącz).

Marsz z chustami po obwodzie koła. Dzieci maszerują po obwodzie koła. Liczą do czterech. Na cztery głośno wołają: Hej! i podnoszą rękę z chustą do góry.