Grupa młodsza – MOTYLKI

26.03.2020 czwartek

Wiosenne przebudzenie –  Przyroda wiosną

 

Cele ogólne

  • zainteresowanie dźwiękami muzyki relaksacyjnej,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • stwarzanie warunków do kontaktów z przyrodą

Przebieg:

  1. Słuchanie dowolnych odgłosów przyrody nagranych w formie ścieżki dźwiękowej np. w serwisie youtube.
  2. Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki Śpiewające Brzdące „Żabie kroki”
  • Rozmowa na podstawie wysłuchanej piosenki.

− Kogo można spotkać w ogrodzie?

− Co robią bohaterzy piosenki?

– Czy bocian i żaba mogą zostać przyjaciółmi? Dlaczego?

 

  • Swobodne improwizacje ruchowe do piosenki – można wykorzystać kolorowe wstążki lub kawałki bibuły.

 

  1. Zakładanie wiosennej hodowli.

Potrzebne będą: ziemia, pojemnik, sadzonka/nasionka . Ważne, aby wspólnie przypomnieć sobie, co jest potrzebne roślinie do wzrastania (powietrze, woda, ziemia, odpowiednia temperatura). Dzieci mogą dowolnie ozdobić pojemniki  na roślinki– tak aby wiedziały, która roślinka jest ich.

  1. Spotkanie z żywiołem – zabawy ziemią. Ziemia kompostowa, liściowa, torf, piasek, keramzyt. Dzieci dotykają każdego rodzaju ziemi i go opisują. Mogą także wskazać różnice i podobieństwa między nimi.
  2. Rysowanie obrazków związanych z wiosną. Rysują coś, co kojarzy im się z wiosną (np. ptaszki, kwiatki, ogród itp.).
  3. Masażyk relaksacyjny Podmuch wiosny przy dźwiękach dowolnej muzyki relaksacyjnej. Dzieci podczas odtwarzania muzyki wykonują dowolne ruchy na podłodze (głaszczą, delikatnie stukają itp.).
  4. Zabawa relaksacyjna Spacer pani Wiosny. Dzieci naśladują ruchy siania (najpierw ruch jedną ręką w kierunku od siebie, a następnie drugą ręką), ruchy podlewania, ruchy pracy łopatką i grabkami. Podczas czynności spokojnie spacerując po terenie własnego ogrodu.