Grupa młodsza – MOTYLKI
26.03.2020 czwartek
Wiosenne przebudzenie – Przyroda wiosną
Cele ogólne
- zainteresowanie dźwiękami muzyki relaksacyjnej,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- stwarzanie warunków do kontaktów z przyrodą
Przebieg:
- Słuchanie dowolnych odgłosów przyrody nagranych w formie ścieżki dźwiękowej np. w serwisie youtube.
- Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki Śpiewające Brzdące „Żabie kroki”
- Rozmowa na podstawie wysłuchanej piosenki.
− Kogo można spotkać w ogrodzie?
− Co robią bohaterzy piosenki?
– Czy bocian i żaba mogą zostać przyjaciółmi? Dlaczego?
- Swobodne improwizacje ruchowe do piosenki – można wykorzystać kolorowe wstążki lub kawałki bibuły.
- Zakładanie wiosennej hodowli.
Potrzebne będą: ziemia, pojemnik, sadzonka/nasionka . Ważne, aby wspólnie przypomnieć sobie, co jest potrzebne roślinie do wzrastania (powietrze, woda, ziemia, odpowiednia temperatura). Dzieci mogą dowolnie ozdobić pojemniki na roślinki– tak aby wiedziały, która roślinka jest ich.
- Spotkanie z żywiołem – zabawy ziemią. Ziemia kompostowa, liściowa, torf, piasek, keramzyt. Dzieci dotykają każdego rodzaju ziemi i go opisują. Mogą także wskazać różnice i podobieństwa między nimi.
- Rysowanie obrazków związanych z wiosną. Rysują coś, co kojarzy im się z wiosną (np. ptaszki, kwiatki, ogród itp.).
- Masażyk relaksacyjny Podmuch wiosny przy dźwiękach dowolnej muzyki relaksacyjnej. Dzieci podczas odtwarzania muzyki wykonują dowolne ruchy na podłodze (głaszczą, delikatnie stukają itp.).
- Zabawa relaksacyjna Spacer pani Wiosny. Dzieci naśladują ruchy siania (najpierw ruch jedną ręką w kierunku od siebie, a następnie drugą ręką), ruchy podlewania, ruchy pracy łopatką i grabkami. Podczas czynności spokojnie spacerując po terenie własnego ogrodu.