Grupa młodsza – MOTYLKI

27.03.2020 piątek

Wiosenne przebudzenie – Kolory wiosny.

 

Cele ogólne

  • utrwalanie nazw kolorów,
  • ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania,

 

  • Zabawa ćwicząca sprawność ręki – Układanka guziczkowa.

Układanki guziczkowe lub kolorowe kółka z papieru. Dzieci układają wzory kwiatowe, wtykając guziczki/grzybki w podstawę lub układając kwiatki z kół z kolorowego papieru według podanej zasady – środek i dookoła płatki.

  • Rebus słowno-obrazkowy Wiosna.

Obrazki: wiosło, nasiona.

Dzieci nazywają to, co widzą na obrazkach, dzielą nazwy rytmicznie (na sylaby) z klaskaniem. Łączą sylaby: wios i na i mówią słowo, jakie powstało.

 

  • Zabawa dydaktyczna Liczenie nasion.

Patyczki do lodów lub pęsety, nasiona: grochu, fasoli, bobu, kukurydzy. Rozsypujemy na stoliku wymieszane nasiona: grochu, fasoli, bobu. Dzieci za pomocą patyczków lub pęset rozdzielają je na poszczególne rodzaje, opisują różnice w ich wyglądzie, wielkość, kolor, kształt. Następnie segregują nasiona zgodnie z poleceniami, układają z nich szeregi, określają na oko, których jest więcej, i sprawdzają, np. łącząc je w pary. Liczą ziarna z poszczególnych grup i mówią: Tu jest więcej, a tu jest mniej. Tworzą rytmy – powtarzające się czteroelementowe sekwencje: groszek – fasolka – bób – kukurydza. Układają kwiatki, np.: kładą ziarna grochu wokół ziarna bobu                            i odwrotnie, oraz liczą płatki i mówią, których jest mniej.

  • Wykonanie grzechotek z plastikowych butelek i nasion. Małe, plastikowe butelki po napojach (z zakrętkami), nasiona: grochu, fasoli, bobu, kolorowa taśma izolacyjna, nożyczki. Dzieci wsypują nasiona do butelek, które zakręcają. Potrząsają butelkami z ziarnami i słuchają, jakie dźwięki wydają powstałe grzechotki.

Zabawa dydaktyczna Co kryje cebula? Cebula z wykiełkowanym szczypiorem i z korzeniami, szary papier, marker lub pastele olejne. Dzieci oglądają cebulę, nazywają jej części składowe: szczypior, cebula, korzenie. N. zawiesza arkusz szarego papieru na ścianie i rysuje na nim roślinę do narysowania oburącz po śladzie (symetrycznie) przez dzieci.