Grupa młodsza – MOTYLKI
31.03.2020 r.
Wiosenne przebudzenie – Wiosenny ogródek.
Cele ogólne
- wzbudzanie zainteresowania wiosenną przyrodą,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Przebieg zajęć :
- Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak pt.”Wiosna”.
Wiosna w zielonej sukience nogami bosymi stąpa
I gdzie stopę stawia, tam…
to chyba czary – wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni radośnie śpiewają,
motyle fruwają, świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty, wiosno, i te twoje czary,
to świat byłby pewnie i smutny i szary.
- Zabawa matematyczna na podstawie wysłuchanego wiersza.
Obrazek, np. tulipana (z sześcioma doczepianymi płatkami). Prezentacja obrazka kwiatka bez płatków. Pytanie : Czego mu brakuje? Doklejamy (może to zrobić np. za pomocą taśmy mocującej) dwa płatki, a dziecko je przelicza. Następnie doklejamy kolejne płatki, a dziecko ponownie je przelicza. Następnie mówimy: Wiosną wieje wiatr. Zdmuchnął dwa płatki. Ile ich teraz jest? Działania można modyfikować zgodnie z możliwościami i zainteresowaniem dzieci.
- Zabawa twórcza Czerwony jak…
Podajemy nazwę koloru, a dziecko – przykład czegoś, co kojarzy mu się z tym kolorem (np. czerwony jak… tulipan, zielony jak… trawa itd. )
- Utrwalanie zdobytej wiedzy – quiz dydaktyczny.
Dzieci odpowiadają poprzez uśmiech (prawda) lub smutną minę (fałsz).
− Pora roku, która jest teraz, to wiosna.
− Wiosną jest mało kwiatów.
− Wiosną jest bardzo zimno i często pada śnieg.
− Wiosną przyroda budzi się do życia.
- Kolorowanie rysunków wiosennych kwiatów według wzoru.
Kolorowanki z rysunkami wiosennych kwiatów, obrazki kwiatów. Dzieci kolorują rysunki kwiatów zgodnie z obrazkami, które mają rozłożone przed sobą.