Grupa młodsza – MOTYLKI

31.03.2020 r.

Wiosenne przebudzenie –  Wiosenny ogródek.

Cele ogólne

  • wzbudzanie zainteresowania wiosenną przyrodą,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

Przebieg zajęć :

  • Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak pt.”Wiosna”.

Wiosna w zielonej sukience nogami bosymi stąpa

I gdzie stopę stawia, tam…

to chyba czary – wiosenny kwiat zostawia.

Po spacerze wiosny świat zmienia się cały.

Ptaki wśród zieleni radośnie śpiewają,

motyle fruwają, świerszcze cicho grają.

Kwiaty kolorowe wśród traw zakwitają.

Gdyby nie ty, wiosno, i te twoje czary,

to świat byłby pewnie i smutny i szary.

 

  • Zabawa matematyczna na podstawie wysłuchanego wiersza.

Obrazek, np. tulipana (z sześcioma doczepianymi płatkami). Prezentacja obrazka kwiatka bez płatków. Pytanie : Czego mu brakuje? Doklejamy (może to zrobić np. za pomocą taśmy mocującej) dwa płatki, a dziecko je przelicza. Następnie doklejamy kolejne płatki, a dziecko ponownie je przelicza. Następnie mówimy: Wiosną wieje wiatr. Zdmuchnął dwa płatki. Ile ich teraz jest? Działania można modyfikować zgodnie z możliwościami i zainteresowaniem dzieci.

 

  • Zabawa twórcza Czerwony jak…

Podajemy nazwę koloru, a dziecko – przykład czegoś, co kojarzy mu się z tym kolorem (np. czerwony jak… tulipan, zielony jak… trawa itd. )

 

  • Utrwalanie zdobytej wiedzy – quiz dydaktyczny.

Dzieci odpowiadają poprzez uśmiech (prawda) lub smutną minę (fałsz).

− Pora roku, która jest teraz, to wiosna.

− Wiosną jest mało kwiatów.

− Wiosną jest bardzo zimno i często pada śnieg.

 − Wiosną przyroda budzi się do życia.

 

  • Kolorowanie rysunków wiosennych kwiatów według wzoru.

 Kolorowanki z rysunkami wiosennych kwiatów, obrazki kwiatów. Dzieci kolorują rysunki kwiatów zgodnie z obrazkami, które mają rozłożone przed sobą.