Grupa młodsza – MOTYLKI

2.04.2020 r.

Wiosenne powroty – „Błyszczące ptaki”.

 

Cele ogólne :

  1. Zapraszamy do ćwiczeń oddechowych .

Przygotujmy sztuczne piórka, albo wytnijmy z kolorowej bibuły. Dzieci  kładą je na wierzchu dłoni. Wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami – zdmuchują piórka tak, aby poleciały jak najdalej. Następnie , dmuchając staramy się utrzymać piórko jak najwyżej.

 

  1. Zabawa utrwalająca nazwy wybranych ptaków – Jaki to ptak?

Przypominamy nazwy wybranych ptaków powracających wiosną na podstawie ich zdjęć.

Wskazujemy na zdjęcie lub obrazek ptaka i pytamy o jego nazwę, wykorzystując wierszyk :

Ty teraz powiedz, jaki to ptak

macha skrzydłami i robi tak.

 

  1. Praca plastyczna „ Błyszczące ptaki”.

Przygotujmy dwie płyty CD dla każdego dziecka, klej magic, kolorowe paski papieru, piórka, plastelina…. Dzieci sklejają na końcach kolorowe paski papieru, które będą stanowiły ogon ptaka. Na jednej z płyt, od strony z nadrukiem, przyklejają złożone paski kolorowego papieru (po prawej stronie), a po lewej stronie – trójkątny dziób ptaka. Od dołu – dwa prostokątne paski papieru, które będą nogami. Następnie smarują drugą płytę od strony nadruku i dokładnie przyklejają ją do pierwszej płyty. Po zewnętrznych stronach płyt, w ich środkowej części, przyklejają piórka, które będą skrzydłami ptaka. Następnie lepią dwie małe kuleczki z czarnej plasteliny i przyklejają oczy       w okolicy dzioba. Ptaki mogą służyć do udekorowania pokoju jeżeli włożymy do nich nitki lub żyłkę, którą można przewlec przez otwór w płycie. 

 

  1. Karta pracy, cz. 2, nr 25.

Dzieci, które zabrały do domu przedszkolną książkę zapraszam do wykonania prostego zadania.

Dzieci:

− oglądają obrazek bociana w pętli, 

− wyszukują wśród obrazków te, które są identyczne, i je zaznaczają,

− naśladują miny i ruchy żab,

− nazywają emocje, jakie one przedstawiają.

 

  1. Zabawa bieżna : Zapach wiosny.

Jeśli możecie wyjść do ogrodu – zapraszamy. Dzieci biegają po wyznaczonym terenie. Na ustalony sygnał zatrzymują się i wciągają powietrze nosem, a wypuszczają buzią. Zastanawiają się, czy  powietrze pachnie wiosną i mówią, z czym kojarzy im się ten zapach. Zabawę powtarzamy, wymyślając wiosenne zapachy.