Grupa młodsza – MOTYLKI

3.04.2020 r.

Wiosenne powroty – Żabki i bocian.

 

Cele ogólne :

– wzbudzanie zainteresowania muzyką,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– rozwijanie sprawności manualnej.

 

  1. Posłuchajmy wspólnie z dziećmi piosenki pt. „Zielona wiosna” .

     https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM

 Nad brzegiem rzeki żabki siedziały

 i coś do ucha sobie szeptały.

 Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,

 kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.

 

 Przyleciał bociek, usiadł na płocie

 i do drugiego boćka klekoce.

 Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,

 kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

 

Wszystko usłyszał mały wróbelek 

i przetłumaczył na ptasie trele.

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir. 

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna, 

wiosna, wiosna jest już wśród nas.

 

  1. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Jak szeptały żaby?

− Jak klekotał bociek?

− Jakie odgłosy wydawał wróbelek?

− Kto jest już wśród nas?

− Jaka według was jest wiosna?

Nauczmy się słów oraz melodii piosenki, naśladując również ruchem żaby, bociany oraz ptaki.

 

  1. Wykonajmy pracę plastyczną pt. „Bocian”.

Dzieci próbują uformować z dostępnych materiałów gniazdo dla bociana – kawałki miękkich gałązek, siano, sucha trawa.

Potrzebne będą również : pasek białego papieru, kawałek czerwonego papieru na dziób bociana, czarna kredka, klej. Dzieci łączą ze sobą klejem początek i koniec białego paska (tak aby wyszło koło). Doklejają papier w kolorze czerwonym (dziób) i rysują w odpowiednim miejscu oczy. Następnie umieszczają bociana w stworzonym wcześniej gnieździe.

 

* Prezentacja multimedialna Życie żaby (np. znajdująca się na stronie internetowej: https://www. youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E&feature=youtu.be – od 28. sekundy).