Grupa młodsza – MOTYLKI
6.04.2020 r.
Wiosenne powroty – Malowane wiosenne kwiaty.
Cele ogólne :
– usprawnianie umiejętności liczenia,
– rozwijanie zainteresowania przyrodą,
– rozwijanie sprawności manualnej.
- Proszę dzieci o przypomnienie piosenki pt.”Zielona wiosna” – może spróbujecie zaśpiewać ją dla rodziców ?
- Zabawa dydaktyczna „Wiosenny dywanik”.
Wytnijmy kartoniki z kolorowego papieru albo wykorzystajmy kolorowe patyczki matematyczne.
Układamy z kolorowych patyczków wzory do powtórzenia przez dzieci. Głośno nazywamy, liczymy i układamy patyczki w danym kolorze, np. po dwa, po trzy, po cztery (po pięć), w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, czerwonym. Dzieci samodzielnie układają barwne dywaniki według wzoru.
- Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?
Palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów.
Przygotowujemy na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączymy je ze sobą, rozcieńczamy wodą i mieszamy pędzelkiem. Dzieci obserwują powstałe kolory i podają propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu.
- Ćwiczenia w książce
Karta pracy, cz. 2, nr 10 – 3-latki
Karta pracy, cz. 2, nr 27 – 4- latki
- W nagrodę za wymalowanie pięknych krokusów zapraszamy dzieci na spotkanie z wesołymi kociakami, które zobaczyły wiosnę.
https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w