Grupa młodsza – MOTYLKI

6.04.2020 r.

Wiosenne powroty – Malowane wiosenne kwiaty.

 

Cele ogólne :

– usprawnianie umiejętności liczenia,

– rozwijanie zainteresowania przyrodą,

– rozwijanie sprawności manualnej.

 

  1. Proszę dzieci o przypomnienie piosenki pt.”Zielona wiosna” – może spróbujecie zaśpiewać ją dla rodziców ?

 

  1. Zabawa dydaktyczna „Wiosenny dywanik”.

Wytnijmy kartoniki z kolorowego papieru albo wykorzystajmy kolorowe patyczki matematyczne.

Układamy z kolorowych patyczków wzory do powtórzenia przez dzieci. Głośno nazywamy, liczymy i układamy patyczki w danym kolorze, np. po dwa, po trzy, po cztery (po pięć), w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, czerwonym. Dzieci samodzielnie układają barwne dywaniki według wzoru.

 

  1. Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?

Palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów.

Przygotowujemy na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączymy je ze sobą, rozcieńczamy wodą i mieszamy pędzelkiem. Dzieci obserwują powstałe kolory                     i podają propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby                      i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu.

 

  1. Ćwiczenia w książce

Karta pracy, cz. 2, nr 10 –  3-latki

Karta pracy, cz. 2, nr 27 – 4- latki

 

  1. W nagrodę za wymalowanie pięknych krokusów zapraszamy dzieci na spotkanie z wesołymi kociakami, które zobaczyły wiosnę.

https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w