07.04.2020 wtorek
Wielkanoc – W kurniku
Cele:
- wzbogacanie wiadomości o kurach i kurczakach
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- zabawa z liczebnikami porządkowymi
- Kury i kurczęta
-co wiesz na temat kur ?
-pooglądaj filmy?
https://www.youtube.com/watch?v=xoEh4UWbOSw
https://www.youtube.com/watch?v=_Yz2sHO4RLQ
https://www.youtube.com/watch?v=T_4fHsdqdzU
https://www.youtube.com/watch?v=QpBve-Jhy1k
Opowiedz:
– jakiego koloru pióra mają kury a jakie kurczaki ?
– czy różnią się kury i kurczęta ?
– opowiedz w jaki sposób wykluwają się kurczęta?
– czy mama-kura opiekuje się pisklakami?
2.Zabawy matematyczne
– liczebniki porządkowe
Poproś domownika o przeczytanie wierszyka i informacji o kurce czubatce.
Na podwórku kurek sześć,
każda chce jajeczko znieść.
Pierwsza kurka to pstrokatka,
Druga kurka to czubatka,
Trzecia, czwarta, piąta kurka-
mają same żółte piórka.
A ta szósta cała biała,
cały ranek wciąż gdakała.
Na podwórku kurek sześć,
każda chce jajeczko znieść
https://pl.wikipedia.org/wiki/Czubatka_polska
– ile było kurek w wierszu?
– czym różniły się kurki ?
– której kurce udało się być pierwszą ?
– narysuj kurki według kolejności z wiersza.
– a może spróbujesz nauczyć się wierszyka na pamięć?
– kolejność wydarzeń(zadanie dla 5 latków)
– obejrzyj obrazki, ponumeruj je za pomocą kropek według kolejności. Opowiedz
historyjkę.
Karta pracy, cz. 4, str 54
- Poruszajmy się
https://www.youtube.com/watch?v=QhOmBWBS2_s
4 . Ćwiczenia
4 latki
Karta pracy, cz. 2, str. 31
5 latki
Karta pracy, cz. 4, str. 56
Propozycja:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/swieta/wielkanoc