07.04.2020 wtorek

 

Wielkanoc –  W kurniku

Cele:

  • wzbogacanie wiadomości o kurach i kurczakach
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • zabawa z liczebnikami porządkowymi

 

  1. Kury i kurczęta

-co wiesz na temat kur ?

-pooglądaj filmy?

 

https://www.youtube.com/watch?v=xoEh4UWbOSw

https://www.youtube.com/watch?v=_Yz2sHO4RLQ

https://www.youtube.com/watch?v=T_4fHsdqdzU

https://www.youtube.com/watch?v=QpBve-Jhy1k

 

Opowiedz:

– jakiego koloru pióra mają kury a jakie kurczaki ?

– czy różnią  się kury i kurczęta ?

– opowiedz w jaki sposób wykluwają się kurczęta?

– czy mama-kura opiekuje  się pisklakami?

 

2.Zabawy matematyczne

 

 – liczebniki porządkowe

 

 Poproś domownika o przeczytanie wierszyka i informacji o kurce czubatce.

 

Na podwórku kurek sześć,

każda chce jajeczko znieść.

Pierwsza kurka to pstrokatka,

Druga kurka to czubatka,

Trzecia, czwarta, piąta kurka-

mają same żółte piórka.

A ta szósta cała biała,

cały ranek wciąż gdakała.

Na podwórku kurek sześć,

każda chce jajeczko znieść

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Czubatka_polska

 

– ile było kurek w wierszu?

– czym różniły się kurki ?

– której kurce udało się być pierwszą ?

– narysuj kurki  według kolejności z wiersza.

– a może spróbujesz nauczyć się wierszyka na pamięć?

 

 

– kolejność wydarzeń(zadanie dla 5 latków)

 

– obejrzyj obrazki, ponumeruj je za pomocą kropek według kolejności. Opowiedz

  historyjkę.

 

 Karta pracy, cz. 4, str 54

 

  1. Poruszajmy się

 

https://www.youtube.com/watch?v=QhOmBWBS2_s

 

 

 

4 . Ćwiczenia

4 latki

Karta pracy, cz. 2, str. 31

 

5 latki

Karta pracy, cz. 4, str. 56

Propozycja:

 

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/swieta/wielkanoc