Grupa młodsza – MOTYLKI
20.04.2020 r.
Wiosna na wsi – Zwierzęta hodowlane.
Cele :
– rozwijanie wiedzy dotyczącej zwierząt wiejskich,
– rozwijanie umiejętności liczenia
- Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Marsz dla wiosny.
Czytamy wiersz i pytamy dzieci: Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? W jaki sposób to robiły?
Powtarzamy wiersz, a dzieci za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską
przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale,
za to pieje doskonale!
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
- Obejrzyjcie film i wykonajcie zawarte w nim zadanie.
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Zabawa kogutów.
Chustka dla każdego domownika. Dobieramy się w pary, chustki mocujemy z tyłu, za paskiem lub za koszulką, jako ogon. Podskakując obunóż, koguty usiłują wyrwać kolorowe piórko z ogona – chustkę.
- Zabawa z wykorzystaniem zmysłu dotyku Czarodziejskie pudełko.
Figurki lub maskotki zwierząt żyjących na wsi, pudełko – Czarodziejskie pudełko. Dzieci oglądają figurki zwierząt, dotykają ich i je nazywają. Następnie umieszczamy je w czarodziejskim pudełku. Zadanie dzieci polega na rozpoznaniu zwierzęcia za pomocą dotyku, podaniu jego nazwy i naśladowaniu odgłosu, jaki ono wydaje.
* Ćwiczenia oddechowe Gęsi puch. Pokażmy dzieciom piórka, którymi wypychano dawniej poduszki. Dzieci kładą je na wierzchu dłoni, wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami – starają się jak najdłużej utrzymać piórko w powietrzu.