– Grupa starszaków – 20.04.2020

20.04.2020 poniedziałek

 

Dbamy o przyrodę –  Potęga wody

 

Cele:

  • kształtowanie świadomości ekologicznej,
  • wzbogacanie wiadomości o wodzie , jej znaczeniu, rodzajach zbiorników wodnych
  • zapoznanie dzieci z obiegiem wody w przyrodzie.

 

 

  1. Gdzie znajduje się woda ?

– obejrzyj mapy, spójrz na globus, pooglądaj swoje książeczki,

odszukaj na globusie lądy i zbiorniki wodne, w tym duże akweny, takie jak oceany,

– zastanów  się, czego jest więcej: lądów czy wody?

– gdzie jeszcze znajduje się  woda, wymień miejsca gdzie wody jest dużo,

– obejrzyj film , zobaczysz jak woda krąży w przyrodzie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8

– zadanie dodatkowe : jeśli masz dostęp do drukarki poproś o wydrukowanie i pokoloruj oceany na kolor niebieski

 

  1. Ludzie potrzebują wody

 

  • Rozmowa na temat znaczenia wody w przyrodzie.

-komu i czemu jest potrzebna woda?

-co się dzieje w przyrodzie, gdy wody jest za dużo lub za mało?

-czy ludzie  rośliny i zwierzęta mogą żyć bez wody?

 

  • Informacje dla dzieci

-Woda to związek chemiczny, który może występować w stanie ciekłym, gazowym (para wodna) i stałym (lód). Woda jest niezbędnym składnikiem pokarmowym dla wszystkich organizmów na Ziemi. Bez wody człowiek przeżyje znacznie krócej niż bez jedzenia. Dla roślin i zwierząt niebezpieczne są okresy długotrwałych opadów i powodzi, a także suszy, które często zdarzają się wiosną i latem.Woda może być słona lub słodka. Słoną wodę zawierają oceany, w których jest zgromadzona większa część wody występującej na Ziemi. Słodkiej wody dostarczają nam głównie rzeki i jeziora. W wielu przypadkach słodka woda musi być najpierw uzdatniona, aby mogła być wykorzystana do bezpo-

średniego użytku przez człowieka, np. do picia i do mycia się.

 

-60% masy ludzkiego ciała stanowi woda. Oznacza to, iż w organizmie dziecka ważącej przykładowo 20 kg znajduje się jej aż 12 litrów .

 

  1. Ulubiony napój

 

Ilustracja Karta pracy, cz. 4, nr 70

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz4.pdf

– jakie napoje lubicie pić ?

– dlaczego czysta woda jest najzdrowsza ?

– dzieci swobodnie wypowiadają się na temat obrazka

– co lubią pić Olek, Ada i ich rodzice/

 

  1. Ćwiczenia

 

5 latki  –  Karta pracy, cz. 4, nr 70

4, 5  latki – Narysuj samodzielnie dużą uśmiechniętą kropelkę wody, może taką:

 

https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk0225MzSrMTsiohMksZ1tOohM5TG7g%3A1587292522447&source=hp&ei=aimcXqiFGc-cmwXF1IGgBg&q=kropelka+wody+praca+plastyczna&oq=kropelka+wody+&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgBMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyBAgAEAoyBAgAEAoyBAgAEAoyBAgAEAoyBAgAEAo6BwgjEOoCECc6BAgjECc6BAgAEEM6BQgAEIMBUKgXWNVHYPBYaAJwAHgAgAGIAYgB9wySAQQwLjE0mAEAoAEBqgEHZ3dzLXdperABCg&sclient=psy-ab

 

 

  1. Odgłosy wody.

Rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez wodę. Dzieci wsłuchują się w odgłosy, próbują je rozpoznać i nazwać.

 

-wodospad

https://www.youtube.com/watch?v=3OlnrtcvkSE

 

-rzeka

https://www.youtube.com/watch?v=d4G0kqw4uuE

 

-kapiący kran

https://www.youtube.com/watch?v=tusfBTM3fFU

 

– deszcz

 

https://www.youtube.com/watch?v=EFm-4TqDVGw

 

– prysznic

https://www.youtube.com/watch?v=4NSD__dmZp4

 

 

Back to top
Secured By miniOrange