– Grupa starszaków – 22.04.2020

22.04.2020 środa

 

Dbamy o przyrodę –  Jestem przyjacielem przyrody

 

Cele:

  • rozumienie konieczności ochrony środowiska
  • ćwiczenie pamięci,
  • poznawanie zasad szanowania przyrody,
  • rozwijanie koncentracji uwagi

 

  1. Zaproszenie na łąkę

 

– połóż się i posłuchaj przez kilka minut

 

https://www.youtube.com/watch?v=DcLD4Lh4Srk&t=72s

 

opowiedz kogo słyszysz na nagraniu,

– spróbuj wyobrazić sobie , gdzie to się dzieje ?

 

 

  1. Piękno przyrody – wprowadzenie wiersza Buczkówny „ Tylko jeden raz”

 

ilustracja Karty pracy, cz. 4, nr 72–73

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz4.pdf

Chcą żyć, jak i ty żyjesz,
wszystkie na świecie zwierzęta,
i mrówki, i żaby, i żmije,
i pszczoła wiecznie zajęta.

Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
biedronce, jak kropki liczy,
jaskółce, jak gniazdo kleci,
jak pająk rozsnuwa sieci.

I paź królowej – motyl –
niech fruwa tęczowo – złoty,
i ślimak środkiem dróżki
niech pełznie, wystawia różki…

Niech skacze pasikonik,
niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.
Jak i ty – żyją tylko raz

 

 

 

− wymień nazwy zwierząt z wiersza,

− dlaczego  dla zwierząt kwitnie łąka i rośnie las

–  co oznaczają słowa: jak i ty – żyją tylko raz?

 

–  spróbuj nauczyć się wierszyka na pamięć.

 

  1. Zabawa „Król ciszy” -wydłużanie czasu koncentracji uwagi, zabawa z domownikami

 

  • opis zabawy

 

Wszyscy uczestnicy zabawy  siedzą w kręgu na dywanie, w pewnej odległości od siebie. Jedna z osób  zakłada na głowę papierową koronę – jest królem ciszy. Pozostali uczestnicy siedzą przez określony czas w ciszy, a król chodzi spokojnie między nimi, obserwuje je, a następnie wybiera swojego następcę: osobę, która jego zdaniem zachowywała się najciszej. Przekazuje jej koronę i zabawa toczy się dalej.

 

  1. Kodeks przyjaciela przyrody

 

  • zabawa prawda czy fałsz odpowiedz

 

– śmieci wyrzucamy byle gdzie.

– po umyciu rąk zakręcamy dokładnie kran.

– zużytą baterię wrzucamy do pojemnika na szkło.

– po zjedzeniu batonika papierek wyrzucamy do kosza.

– widząc ślimaka na chodniku, omijamy go.

– spacerując po parku czu ogrodzie łamiemy gałązki i zrywamy kwiaty.

– zbierając makulaturę, ratujemy drzewa i oszczędzamy energię.

 

  • burza mózgów na temat: W jaki sposób możemy dbać o przyrodę?

Ustalanie zasad Kodeksu przyjaciela przyrody. W jaki sposób możemy dbać o przyrodę?

Poproś o spisanie swoich propozycji

 

Przykłady zasad:

  • Śmieci wyrzucamy do kosza.
  • Segregujemy odpady, wrzucając je do odpowiednich pojemników.
  • Używamy toreb wielokrotnego użytku.
  • Oszczędzamy papier.
  • Nie łamiemy gałęzi.
  • Chodzimy po chodnikach.
  • Nie depczemy roślin.
  • Nie zrywamy roślin, które są pod ochroną.
  • Sadzimy drzewa i kwiaty.

 

Zadbaj o rośliny wokół twojego domu !

 

  1. Zadania
  • 4 latki – Karty pracy, cz. 2, nr 47
  • 5 latki – Karty pracy, cz. 4, nr 76–77

 

 

Back to top
Secured By miniOrange