Grupa młodsza – MOTYLKI

23.04.2020 r.

Dbamy o przyrodę – Wypoczynek w lesie i nad wodą.

 

Cele :

  • kształtowanie właściwej postawy wobec przyrody,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych.

 

  1. Wprowadzenie do tematu zajęć.

 Przygotujmy dwa słoiki: w jednym jest czysta woda, a w drugim brudna (można celowo ją zabrudzić, np. ziemią). Dzieci oglądają oba słoiki. Zastanawiają się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna. Na koniec zadajemy pytanie: Z którego słoika napilibyście się wody? Dlaczego? Możemy porozmawiać też o tym w jaki sposób do naszego kranu trafia czysta woda.

 

  1. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Piosenka ekologiczna (sł. i muz. J. Kucharczyk).

https://www.youtube.com/watch?v=klBjyH7hyIg

 

  1. Dymią kominy wielkich fabryk, płynie brudna woda do rzek.

 Chcemy oddychać powietrzem czystym,  czystą wodę mieć.

 

Ref.: Czysta woda zdrowia doda  – to każde dziecko wie. 

         Czysta woda zdrowia doda  – tobie, tobie i mnie.

 

Smog już pokrywa niebo całe  szarym dymem i szarą mgłą.

W rzekach jest coraz mniej rybek.  Kto to widział, kto?

Ref.: Czysta woda…

 

  1. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

 − Co robią kominy wielkich fabryk?

− Jak myślicie – dlaczego do rzek płynie brudna woda?

− Co to jest smog?

− Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek?

          − Dlaczego tak ważne jest, żeby woda wokół nas była czysta?

  1. Nauka refrenu piosenki Piosenka ekologiczna połączona z ilustracją ruchową. Podczas śpiewania refrenu i słów: to każde dziecko wie – dzieci rozkładają ręce, podczas słów: tobie, tobie i mnie – wskazują palcem na swoich kolegów i swoje koleżanki, a także na siebie.

 

  1. Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wody.

Potrzebna będzie : słomka, miseczka z wodą.

Dzieci próbują zrobić fale na wodzie (dmuchają delikatnie na powierzchnię wody) lub puszczają bąbelki (zanurzają słomki i dmuchają w nie).

 

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa Rybki.

          Nagranie piosenki Piosenka ekologiczna, odtwarzacz CD. Dzieci słuchają                        zwrotek piosenki, robią smutne miny, nie ruszają się, a podczas refrenu naśladują         wesołe pluskanie się rybek w wodzie (naśladują ruchy rybek).

 

  1. Ćwiczenia – 4- latki.

Karta pracy, cz. 2, nr 34 i 35.

Dzieci: − słuchają wiersza A. Widzowskiej Strażnicy przyrody,

− odpowiadają na pytania dotyczące wiersza,

− wskazują właściwe oraz niewłaściwe zachowania w lesie.