Grupa młodsza – MOTYLKI
24.04.2020 r.
Dbamy o przyrodę –Wiosenne porządki w ogródku.
Cele :
– zapoznanie z pracami wykonywanymi w ogrodzie,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
- Zabawa Poznajemy narzędzia ogrodnicze.
Obrazki narzędzi ogrodniczych : grabi, konewki, wiadra, łopaty itp., (możemy wykorzystać również inne przedmioty, które mamy w domu dostępne na obrazku) w formacie A4, kartka A4 pocięta na cztery części. Dzieci oglądają obrazki i nazywają przedstawione na nich sprzęty ogrodnicze. Zasłaniamy obrazek wybranego narzędzia ogrodniczego kartką przeciętą na cztery części, odsłaniamy ¼ obrazka i pokazujemy go dzieciom. Dzieci próbują odgadnąć, co to jest. Jeśli nie odgadną, odkrywamy kolejne części obrazka.
- Obejrzyjcie film pt.Wędrówki Skrzata Borówki – Ogród.
https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
- Zabawa dramowa Prace w ogrodzie.
Jeden z rodziców lub dziecko naśladuje czynności osób pracujących ogródku . Pozostałe osoby zgadują, co to za czynności, np.: kopanie grządek, podlewanie, grabienie, sianie, przycinanie gałązek, wysadzanie sadzonek na grządkę, wąchanie kwiatów itp.
- Zabawy grafomotoryczne – 3-latki
Potrzebujemy tacki z kaszą manną lub piaskiem.
Dzieci rysują kształt tulipana na tacce z kaszą manną/ piaskiem.
Karta pracy, cz. 2, nr 36 – 4-latki
− na podstawie obrazka odpowiadają na pytanie: Co robi Olek z rodziną w ogrodzie babci i dziadka?
− kończą kolorować obrazek,
− rysują po śladach rysunków kwiatów tulipana.
- Nauka I zwrotki piosenki Piosenka ekologiczna.
Dzieci podczas śpiewu pierwszej zwrotki piosenki wykonują ćwiczenia dużej motoryki.
Dymią kominy wielkich fabryk, rysują spiralne kształty od dołu do góry,
płynie brudna woda do rzek. rysują faliste kształty w poziomie,
Chcemy oddychać powietrzem czystym, robią wdech nosem,
czystą wodę mieć. piją łyk wody z kubeczka.
Śpiewają refren, kołysząc się na boki.
- Zabawa dydaktyczna z liczeniem.
Kostka do gry (z odpowiednią liczbą oczek), sylwety kolorowych rybek ( albo wycięte z kolorowego papieru koła), kolorowe koperty z zadaniami do wykonania. Rozkładamy na podłodze sylwety rybek (jedna za drugą). Dzieci rzucają kostką, liczą kropki i przechodzą o tyle rybek (kółek) dalej ile kropek wskazała kostka. Zależnie od koloru rybki, na której staną, wykonują zadania z koperty w tym samym kolorze.
Przykłady zadań dla dzieci:
− Wykonaj (liczba) głębokich oddechów nosem lub ustami.
− Nabierz powietrza w policzki i wypuść gwałtownie, uderzając lekko piąstkami w policzki.
− Wypuszczaj wolno powietrze ustami (pozostali liczą głośno, ile to trwało).
− Nabierz powietrza i wypuszczaj je porcjami, przekręcając głowę z lewej strony na prawą stronę i wypowiadając na wydechu: hu, hu, hu, hu.