27.04.2020 poniedziałek
Moja miejscowość, mój region – Dom w którym mieszkam
Cele:
- rozwijanie zainteresowań miejscem zamieszkania
- rozwijanie mowy i spostrzegawczości wzrokowej
- rozwijanie sprawności matematycznej , liczenie 1-10
- Oglądam mój dom
- opowiedz jaki jest twój dom:
– jak wysoki jest dom, czy jest parterowy czy ma piętro?
– jaki jest kolor ścian i dachu ?
– ile jest pokoi w środku ?
– czy okna są duże czy małe?
– czy twój dom otoczony jest ogrodem ?
– w w pobliżu są inne domy?
- Narysuj swój dom, w którym mieszkasz
- rysowanie domu kredkami ( możesz to zrobić w ćwiczeniach
Karta pracy, cz. 5,str. 7, lub na dowolnej kartce)
- wymyśl nazwę dla swojego domu.
- Zabawy matematyczne
Policz:
– ile okien ma twój dom?
– czy jest ich więcej niż 10 ?
– ile drzwi jest w twoim domu?
– ułóż tyle kredek, ile jest okien w twoim domu, ułóż tyle patyczków ile jest drzwi w twoim
domu?
– czy więcej jest okien czy drzwi? Porównaj!
– jeśli masz schody to policz ile ich jest
- Zabawy na świeżym powietrzu
- Zabawa ruchowa „Pomniki” (zaproś do zabawy rodzinę)
Jedna osoba odgrywa rolę pomnika , druga osoba odgrywa rolę turysty. Wszyscy spacerują swobodnie po wyznaczonym terenie. Na sygnał kierującego zabawą „pomniki zatrzymują się i stają w bezruchu, przybierając dowolną pozę. Osoby z drugiej grupy przechodzą między pomnikami, podziwiają je, stroją miny. Brawa otrzymują Ci, którzy nie dadzą się rozśmieszyć.
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Poranna mgła”
Osoby dobierają się parami. Dziecko zamyka oczy, a druga osoba prowadzi je ostrożnie, trzymając za rękę. Następuje zmiana ról.
- Mój wymarzony dom
- Zbuduj z klocków swój przyszły wymarzony dom .
- Pomysły na papierowe domy i inne cuda
https://www.youtube.com/watch?v=-0WmuEwP81A
https://www.youtube.com/watch?v=ciTVg6zqMnM