27.04.2020 poniedziałek

 

Moja miejscowość, mój region – Dom w którym mieszkam

 

Cele:

  • rozwijanie zainteresowań miejscem zamieszkania
  • rozwijanie mowy i spostrzegawczości wzrokowej
  • rozwijanie sprawności matematycznej , liczenie 1-10

 

  1. Oglądam mój dom
  • opowiedz jaki jest twój dom:

– jak wysoki jest dom, czy jest parterowy czy ma piętro?

– jaki jest kolor ścian i dachu ?

– ile jest pokoi w środku ?

– czy okna są duże czy małe?

– czy twój dom otoczony jest ogrodem ?

– w w pobliżu są inne domy?

 

 

  1. Narysuj swój dom, w którym mieszkasz
  • rysowanie domu kredkami ( możesz to zrobić w ćwiczeniach

 Karta pracy, cz. 5,str. 7, lub na dowolnej kartce)

  • wymyśl nazwę dla swojego domu.

 

  1. Zabawy matematyczne

Policz:

– ile okien ma twój dom?

– czy jest ich więcej niż 10 ?

– ile drzwi jest w twoim domu?

– ułóż tyle kredek, ile jest okien w twoim domu, ułóż tyle patyczków  ile jest drzwi w twoim

  domu?

– czy więcej jest okien czy drzwi? Porównaj!

– jeśli masz schody to policz ile ich jest

 

  1. Zabawy na świeżym powietrzu
  • Zabawa ruchowa „Pomniki” (zaproś do zabawy rodzinę)

Jedna osoba odgrywa rolę pomnika , druga osoba odgrywa rolę turysty.   Wszyscy spacerują swobodnie po wyznaczonym terenie. Na sygnał kierującego zabawą  „pomniki  zatrzymują się i stają w bezruchu, przybierając dowolną pozę. Osoby z drugiej grupy przechodzą między pomnikami, podziwiają je, stroją miny. Brawa otrzymują Ci, którzy nie dadzą się rozśmieszyć.

 

  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Poranna mgła”

Osoby  dobierają się parami.  Dziecko zamyka oczy, a druga osoba prowadzi je ostrożnie, trzymając za rękę. Następuje zmiana ról.

 

  1. Mój wymarzony dom
  • Zbuduj z klocków swój przyszły wymarzony dom .

 

  1. Pomysły na papierowe domy i inne cuda

https://www.youtube.com/watch?v=-0WmuEwP81A

https://www.youtube.com/watch?v=ciTVg6zqMnM

https://www.youtube.com/watch?v=1qA9X8SMCx8

https://www.youtube.com/watch?v=A3E4Yq9nlQA