Grupa młodsza – MOTYLKI

30.04.2020 r.

 

Dbamy o przyrodę – Jestem przyjacielem przyrody.

 

Cele :

– kształtowanie świadomości ekologicznej,

– rozwijanie sprawności manualnej.

 

  1. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest?”

Przygotujmy obrazek przedstawiający dowolny krajobraz (np. las, łąkę)

Pokazujemy obrazek. Prosimy dziecko, aby opisało, gdzie jest jakiś przedmiot/jakieś zwierzę itp. (np. Gdzie jest słońce? Gdzie jest drzewo?). Chodzi o to, aby dziecko używało słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod itp.)

 

  1. Praca plastyczna Kwiatowy kolaż.

Gazetki ogrodnicze (lub obrazki z kwiatami), nożyczki, klej, kartki. Dzieci wycinają (4-latki) lub wydzierają (3-latki) obrazki z kwiatami, a potem je przyklejają na kartkach, tworząc dowolne kompozycje. Stworzony przez was obrazek może stać się ozdobą pokoju.

 

  1. Opowieść ruchowa Wiosenna pobudka.

Dzieci kucają pochylają głowy i zamykają oczy. Rozpoczynamy opowiadanie: Jesteście pączkami wiosennych kwiatków, które są uśpione porannym chłodem. Ale gdy poranne słońce dotyka swoimi promykami każdego kwiatu, wtedy budzą się, prostują i rosną – dzieci wstają, ręce mają opuszczone. Promienie słońca są coraz cieplejsze i weselsze, zapraszają kwiaty do zabawy – dzieci unoszą powoli ręce w górę i odchylają je lekko do tyłu – rozchylają płatki do słońca, powoli obracają się w kole. Zmęczone zabawą, z nadejściem nocy, zamykają płatki i idą spać – dzieci opuszczają ręce, kucają i zamykają oczy.

 

  1. Obejrzyjcie film edukacyjny dotyczący znaczenia wody w naszym życiu.

https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y