Grupa młodsza – MOTYLKI
30.04.2020 r.
Dbamy o przyrodę – Jestem przyjacielem przyrody.
Cele :
– kształtowanie świadomości ekologicznej,
– rozwijanie sprawności manualnej.
- Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest?”
Przygotujmy obrazek przedstawiający dowolny krajobraz (np. las, łąkę)
Pokazujemy obrazek. Prosimy dziecko, aby opisało, gdzie jest jakiś przedmiot/jakieś zwierzę itp. (np. Gdzie jest słońce? Gdzie jest drzewo?). Chodzi o to, aby dziecko używało słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod itp.)
- Praca plastyczna Kwiatowy kolaż.
Gazetki ogrodnicze (lub obrazki z kwiatami), nożyczki, klej, kartki. Dzieci wycinają (4-latki) lub wydzierają (3-latki) obrazki z kwiatami, a potem je przyklejają na kartkach, tworząc dowolne kompozycje. Stworzony przez was obrazek może stać się ozdobą pokoju.
- Opowieść ruchowa Wiosenna pobudka.
Dzieci kucają pochylają głowy i zamykają oczy. Rozpoczynamy opowiadanie: Jesteście pączkami wiosennych kwiatków, które są uśpione porannym chłodem. Ale gdy poranne słońce dotyka swoimi promykami każdego kwiatu, wtedy budzą się, prostują i rosną – dzieci wstają, ręce mają opuszczone. Promienie słońca są coraz cieplejsze i weselsze, zapraszają kwiaty do zabawy – dzieci unoszą powoli ręce w górę i odchylają je lekko do tyłu – rozchylają płatki do słońca, powoli obracają się w kole. Zmęczone zabawą, z nadejściem nocy, zamykają płatki i idą spać – dzieci opuszczają ręce, kucają i zamykają oczy.
- Obejrzyjcie film edukacyjny dotyczący znaczenia wody w naszym życiu.