07.05.2020 czwartek

 

Moja Ojczyzna –  Od Bałtyku aż do Tatr

Cele

  • poznawanie różnych krajobrazów i ważnych miejsc w Polsce
  • utrwalenie wyglądu konturu Polski
  • nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie filmowym,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych.

 

1. Wycieczka po Polsce

  • obejrzyj film i ilustracje w ćwiczeniach – Karta pracy, cz. 5, str. 12, 13, 14

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz5.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=jnV_yEm8G1U

https://www.youtube.com/watch?v=rrwDmlra_Ds

  • Spróbuj rozwiązać zagadki

https://www.youtube.com/watch?v=20_HspeIrEA

  • Rozmowa

co najbardziej podoba Ci się w naszym kraju ?

– jak nazywa się nasze morze ?

– gdzie mieszka Smok Wawelski ?

– gdzie najchętniej pojechałbyś na wakacje ?

  • Zabawa ruchowa – „Wycieczka”

 

Prowadzący zaprasza dzieci na wycieczkę do dużego miasta. Podczas podróży wskazuje na mapie góry – dzieci naśladują wspinanie się po górach, jeziora – dzieci siadają na dywanie, naśladują branie wioseł dorąk i przepływanie jeziora kajakiem, duże miasto – dzieci zamieniają się w samochody i kontynuują podróż.

 

2. Gra „ściganka” – Podróże po Polsce

  • Poproś o pomoc i przygotuj grę „ścigankę po Polsce”. Wymyśl różne przygody. Zagraj z rodzicami lub rodzeństwem
  • Informacje dla rodzica

Jednym z przykładów wykorzystywania gier w edukacji najmłodszych jest kolektywne konstruowanie gry „ściganki”. Polega ona na wspólnym tworzeniu z dziećmi gry planszowej. Do jej realizacji potrzebne będą: arkusz białego papieru, mazaki, pisaki, kostka do gry, pionki dla każdego gracza( mogą też być drobne klocki lub guziki o różnych kolorach) i klocek (płytka) pudełko do odmierzania płytek „chodniczka”

Na początku  rysuje  się na arkuszu „chodniczek” oraz zaznacza metę i start (jeśli dzieci potrafią, mogą zrobić to samodzielnie). Wyjaśnia się , co oznaczają te pojęcia i określa kierunek wyścigu. Zadaniem dzieci jest wyznaczanie kolejnych pól gry za pomocą klocka (który obrysowują). Następnie każde dziecko wybiera sobie jeden pionek. Ustawia go na linii startu. Gra może się rozpoczynać. Zawodnicy kolejno rzucają kostką i przesuwają się do przodu zgodne z liczbą oczek, jakie wyrzucili. Wygrywa osoba, która dotrze szybciej do mety. Oczywiście „mogą spotykać nas różne przygody” wymyślone przez dzieci . W przypadku gry o Polsce mogą być to np.

–  trafiamy na kafelek z kolejką linową to szybko dostajemy się na górę i skaczemy o 5 pól do przodu,

– zwiedzamy Kraków, podoba nam się hejnał, słuchamy go jeszczeraz to tracimy jedną kolejkę ,

– trafiamy w Warszawie na lotnisko i zyskujemy dodatkowe dwa rzuty itp.

https://www.youtube.com/watch?v=Y5ZS0hNI_AI

https://www.przedszkola.edu.pl/metoda-e–gruszczyk—kolczynskiej.html

 

3. Zadania

5 latki

Karta pracy, cz. 5,   str. 12, 13, 14

4 latki

Karta pracy, cz. 2,   str. 54, 57

 

https://www.youtube.com/watch?v=jnV_yEm8G1U polska