Grupa młodsza – MOTYLKI

   

  1. 05.2020 r.

Moja miejscowość. Najpiękniejszy dom.

 

Cele :

– rozwijanie sprawności dłoni i palców,

– poznawanie symboli własnej miejscowości lub gminy,

 

  1. Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej Moja miejscowość.

Odpowiedzcie na pytanie :

–  Czym różnią się domy na wsi i w mieście?

 

Ile bloków stoi w mieście!

Jedne duże, inne małe.

Ten jest żółty, tamten szary,

a te obok – całkiem białe.

Mkną ulicą samochody;

wszędzie pełno zakamarków.

By odpocząć od hałasu,

zawsze można iść do parku.

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Na wsi domów jest niewiele;

spokój zwykle tam panuje.

Za dnia słychać śpiew skowronka,

nocą sowa pohukuje.

Czasem piesek przerwie ciszę,

kiedy biega po ogrodzie.

Kogut pieje, krowa muczy,

 kaczka kwacze gdzieś na wodzie.

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Czy to miasto, czy też wioska,

wielkie bloki, małe domy,

najważniejsze, by prócz domu

mieć rodzinę i znajomych!

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

 

* Ćwiczenie ortofoniczne na podstawie wiersza. Powtórnie czytamy wiersz a dzieci – fragment tekstu : Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!

Ze szczególnym zwróceniem uwagi na wyraziste wymawianie głoski „d”.

 

  1. Ćwiczenie sprawności manualnej – Droga do przedszkola.

Plastelina, cerata na stół, klocki. Dzieci lepią z plasteliny cienkie wałeczki, łączą ze sobą, tworząc wspólnie drogę na ceracie, która prowadzi do przedszkola zbudowanego z klocków. Droga ta jest ulepiona z równoległych wałeczków plasteliny.

 

  1. Ćwiczenia językowe Lubię mój dom, bo …

Zapraszamy domowników do zabawy, przekazujemy sobie klucz do domu. Każdy trzymając klucz w dłoni kończy zdanie : Lubię mój dom, bo …

 

  1. Symbole mojej gminy.

Obejrzyjcie herb naszej gminy i powiedzcie co on przedstawia.

Jak myślicie, dlaczego tak wygląda ?

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9c/POL_gmina_Czernichow_COA.svg/1200px-POL_gmina_Czernichow_COA.svg.png