Grupa młodsza – MOTYLKI
11.05.2020 r.
Moja ojczyzna. Warszawa – nasza stolica.
Cele :
– poznawanie opowieści o warszawskiej Syrence,
– rozwijanie wyobraźni plastycznej.
- Obejrzyjmy z dziećmi herby różnych miast.
– Co przedstawiają ?
– Co mogło być przyczyną, że mają w swoich herbach takie elementy ?
- Przeczytajmy wiersz Z. Dmitrocy Legenda o warszawskiej Syrence.
Piękna Syrenka,
Co w morzu żyła,
Raz do Warszawy
Wisłą przybyła.
Zauważyli Ją tam rybacy,
Gdy przeszkadzała
Im w ciężkiej pracy.
Rybacy dla niej Życzliwi byli,
Bo się jej pięknym
Śpiewem wzruszyli.
Ale zły kupiec
Złapał ją w wodzie
I potem trzymał
W ciasnej zagrodzie.
Z żalu i smutku
Zaczęła płakać,
Na pomoc przyszedł
Jej syn rybaka.
Syrenka za to
Podziękowała
I bronić miasta
Przyobiecała.
Od tamtej pory
I dniem, i nocą
Służy Warszawie
Swoją pomocą.
– Czy zapamiętaliście gdzie mieszkała Syrenka?
− Jak postąpił wobec Syrenki kupiec ?
− Kto uratował Syrenkę?
− Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?
- Ćwiczenia.
Kolorowanka Syrenka – dzieci starannie kolorują obrazek – 3-latki.
Karta pracy, cz. 2, nr 42 – 4-latki.
− kolorują herb Warszawy według wzoru.
- Ćwiczenia grafomotoryczne Wisła.
Tacki z piaskiem lub drobną kaszą. Dzieci rysują palcami na tackach z piaskiem wzory fal rzecznych z jednoczesnym naśladowaniem szumu wiatru i wody: szszsz…
- Gra sprawnościowa Kręgle.
Kręgle lub plastikowe dwulitrowe butelki z kolorowymi zakrętkami, piłka gumowa, tablica, kreda/ kartka, flamaster.
Rozstawiamy kręgle i wyznaczamy linię, z której będziemy turlać piłkę. Uzgadniamy liczbę punktów za zbicie kręgli w różnych kolorach lub butelek z różnymi zakrętkami, np.: białym – 3 p., czerwonym – 2 p., w innych kolorach – po 1 p. Zapisujemy wyniki po każdym rzucie na tablicy lub kartce.