Grupa młodsza – MOTYLKI

  

11.05.2020 r.

Moja ojczyzna. Warszawa – nasza stolica.

 

Cele :

– poznawanie opowieści o warszawskiej Syrence,

– rozwijanie wyobraźni plastycznej.

 

  1. Obejrzyjmy z dziećmi herby różnych miast.

– Co przedstawiają ?

– Co mogło być przyczyną, że mają w swoich herbach takie elementy ?

 

  1. Przeczytajmy wiersz Z. Dmitrocy Legenda o warszawskiej Syrence.

Piękna Syrenka,

Co w morzu żyła,

Raz do Warszawy

Wisłą przybyła.

Zauważyli Ją tam rybacy,

Gdy przeszkadzała

Im w ciężkiej pracy.

 

Rybacy dla niej Życzliwi byli,

Bo się jej pięknym

Śpiewem wzruszyli.

Ale zły kupiec

Złapał ją w wodzie

I potem trzymał

W ciasnej zagrodzie.

Z żalu i smutku

Zaczęła płakać,

Na pomoc przyszedł

Jej syn rybaka.

 

Syrenka za to

Podziękowała

I bronić miasta

Przyobiecała.

Od tamtej pory

I dniem, i nocą

Służy Warszawie

Swoją pomocą.

 

–  Czy zapamiętaliście gdzie mieszkała Syrenka?

− Jak postąpił wobec Syrenki kupiec ?

− Kto uratował Syrenkę?

− Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?

 

  1. Ćwiczenia.

Kolorowanka Syrenka – dzieci starannie kolorują obrazek – 3-latki.

Karta pracy, cz. 2, nr 42  – 4-latki.

− kolorują herb Warszawy według wzoru.

 

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne Wisła.

Tacki z piaskiem lub drobną kaszą. Dzieci rysują palcami na tackach z piaskiem wzory fal rzecznych z jednoczesnym naśladowaniem szumu wiatru i wody: szszsz…

 

  1. Gra sprawnościowa Kręgle.

Kręgle lub plastikowe dwulitrowe butelki z kolorowymi zakrętkami, piłka gumowa, tablica, kreda/ kartka, flamaster.

Rozstawiamy kręgle i wyznaczamy linię, z której będziemy turlać piłkę. Uzgadniamy liczbę punktów za zbicie kręgli w różnych kolorach lub butelek z różnymi zakrętkami, np.: białym – 3 p., czerwonym – 2 p., w innych kolorach – po 1 p. Zapisujemy wyniki po każdym rzucie na tablicy lub kartce.