Grupa młodsza – MOTYLKI
12.05.2020 r.
Moja ojczyzna. Polskie symbole narodowe.
Cele :
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej,
- rozwijanie współpracy w małej grupie
- Słuchanie wiersza E. Stadmüller Kim jesteś?
– Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
– biało-czerwone,
ojczyste godło
– orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
Mazurka dźwięki,
no i stolica
- miasto Syrenki.
I jeszcze Wisła,
co sobie płynie
raz po wyżynie,
raz po równinie,
i mija miasta
prześliczne takie.
- Już wiesz, kim jesteś ?
- Jestem Polakiem.
- Rozmowa na podstawie wiersza.
– O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?
– Jakie są nasze barwy narodowe?
– Jak wygląda nasze godło?
– Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?
– Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?
- Obejrzyj wybrany film i zwróć uwagę na wygląd symboli narodowych.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz5.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM
Poprośmy, aby dzieci opisały wygląd flagi, godła Polski i powiedziały, gdzie można zobaczyć symbole narodowe.
- Ćwiczenia.
Karta pracy, cz. 2, nr 43 – 4-latki
- Podsumowanie – zabawa w kończenie zdań.
Wypowiadamy kolejne zdania, a dzieci je kończą.
Kraj, w którym mieszkam, to…
Godło Polski przedstawia…
Flaga Polski ma dwa kolory: …
Gdy słyszymy hymn, musimy…
Nasze symbole narodowe to…