Grupa młodsza – MOTYLKI

          12.05.2020 r.

         Moja ojczyzna. Polskie symbole narodowe.

 

  Cele :

  • kształtowanie poczucia tożsamości narodowej,
  • rozwijanie współpracy w małej grupie

 

  1. Słuchanie wiersza E. Stadmüller Kim jesteś?

– Czy wiesz, kim jesteś?

– To oczywiste!

– Co jest Ci bliskie?

          – Znaki ojczyste.

          Ojczyste barwy

          – biało-czerwone,

          ojczyste godło

         – orzeł w koronie.

         Ojczyste w hymnie

          Mazurka dźwięki,

          no i stolica

  • miasto Syrenki.

I jeszcze Wisła,

co sobie płynie

raz po wyżynie,

raz po równinie,

i mija miasta

prześliczne takie.

  • Już wiesz, kim jesteś ?
  • Jestem Polakiem.

 

  1. Rozmowa na podstawie wiersza.

– O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?

– Jakie są nasze barwy narodowe?

– Jak wygląda nasze godło?

– Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?

– Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?

 

  1. Obejrzyj wybrany film i zwróć uwagę na wygląd symboli narodowych.

  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz5.pdf

  https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM

 

Poprośmy, aby dzieci opisały wygląd flagi, godła Polski i powiedziały, gdzie można zobaczyć symbole narodowe.

 

  1. Ćwiczenia.

Karta pracy, cz. 2, nr 43 – 4-latki

 

  1. Podsumowanie – zabawa w kończenie zdań.

Wypowiadamy kolejne zdania, a dzieci je kończą.

Kraj, w którym mieszkam, to…

Godło Polski przedstawia…

Flaga Polski ma dwa kolory: …

Gdy słyszymy hymn, musimy…

Nasze symbole narodowe to…