12.05.2020 wtorek
Majowa łąka – Wycieczka na łąkę
Cele:
- rozpoznawanie i nazywanie roślin występujących na łące,
- rozwijanie wiedzy o łące,
- rozwijanie pamięci,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie koordynacji ruchowej.
- Kolorowa łąka
- Posłuchaj zagadki : o czym będą dziś zabawy?
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów w koło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija.
- Posłuchaj wiersza „Łąka”.B. Formy
Powiał letni wietrzyk,
łąka zapachniała,
świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski
na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła
pięknego motyla.
Na łące tej chciałbym
znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym,
barwnym motylem.
- Rozmowa na temat wiersza.
– jak wyglądała łąka?
– co robiły pszczoły na łące?
– o czym marzyła osoba z wiersza?
– a ty kom byś chciał być na łące?
– co można robić na łące?
– jakie kolory są na łące?
- Zabawy ruchowe
- Zabawa ruchowa „Kwiaty”.
Muzyka do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=E7gdm0YLx6c
Dziecko siedzi w siadzie klęcznym na podłodze. Schyla głowy i kładzie ręce na kolanach – jest kwiatem, który zwinął swoje płatki w oczekiwaniu na słońce, śpi. Gdy zaczyna płynąć muzyka – kwiat budzi się do życia. Dziecko powoli podnosi się do klęku,wyciąga ręce (płatki) do słońca. Kołysa nimi w rytm muzyki. Dowolnie tańczy .Gdy muzyka przestaje grać -znowu zwija swoje płatki , siada, ponownie układa głowę i ręce na kolanach.
- „Czarujemy kwiaty” – ćwiczenia dłoni.
Chustki szyfonowe (jeśli nie ma, można zastosować do tego ćwiczenia bibułę lub gazety)
Dzieci zwija chustkę i trzyma ją w prawej, zaciśniętej dłoni. Następnie bardzo powoli rozluźnia ucisk – kwiat się rozwija. Dziecko przekłada chustkę do lewej dłoni i powtarza ćwiczenie. Zabawę powinno się kilkakrotnie powtórzyć.
- Ćwiczenie z elementem równowagi – „Maki na łące”.
Dziecko jest makiem. Dziecko stoi z rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia. Na hasło- słońce, mak rozkwita – dziecko staje na jednej nodze, unosi powoli wyprostowane ręce, najpierw do boku, następnie do góry. Na hasło– słońce zachodzi ,dziecko opuszcza wolno ręce, układa je wzdłuż tułowia, ponownie staje na dwóch nogach. Następuje zmiana nóg.
- Wycieczka ze skrzatem Borówką
- Obejrzyj film a dowiesz się wielu ciekawych rzeczy o łące
- jeśli masz ochotę wykonaj zaproponowaną w filmie pracę plastyczną
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
- Zadania
5 latki:
Karta pracy, cz. 5, str 32, 33, 34,
4 latki ( jeśli masz możliwość drukowania)