14.05.2020 czwartek

 

Majowa łąka – Goście na łące

 

Cele:

  • poznanie korzyści jakie daje nam łąka,
  • rozwijanie sprawności matematycznej,
  • rozwijanie koordynacji ruchowej

 

 

  1. Zwierzęta, które żywią się na łące

 

  • Obejrzyj filmy i opowiedz jakie zwierzęta żywią się na łące

 

Krowy

https://www.youtube.com/watch?v=ltbJz1dt8Q4

Konie

https://www.youtube.com/watch?v=Lv_pndjqtzc

Owce

https://www.youtube.com/watch?v=u3tz5VdFWWI

 

  1. Co daje nam łąka ?
  • Obejrzyj filmy i odpowiedz na pytania :

https://www.youtube.com/watch?v=s6ABV__VAgQ

https://www.youtube.com/watch?v=ouYmkJydJQ0

https://www.youtube.com/watch?v=tTsz-dJlwKo

 

 

– jakie produkty mamy dzięki łące ?

– do jakich celów przydają nam się zioła ?

– jak kosi się współcześnie łąkę ?

– co to takiego siano i do czego służy ?

 

  1. Ćwiczenia oddechowe „Dmuchawce”. Wydłużanie fazy wydechowej,

Dla każdego dziecka: kawałki waty, kulki z chusteczki, papieru toaletowego

Dzieci otrzymują kawałki waty. Palcami rozrywają watę na strzępy. Następnie kładą na otwartej dłoni, zdmuchują i obserwują powolne spadanie dmuchawców na podłogę.

 

 

  1. Zabawa ruchowa „Pszczoły”

Zabawa w formie opowieści ruchowej

 

Dzieci są pszczołami. Zajmują dowolne miejsca na środku sali. Rodzic rozpoczyna opowieść, podczas której dzieci obrazują treść ruchem.

 

Nastał ranek. Zaświeciło słoneczko. Pszczoły jak zwykle opuszczają ul i fruną na łąkę, do sadu i ogrodu (dzieci naśladują lot pszczół).

 

O! Ile kwiatów – mała pszczółka siada na pachnącym dzwoneczku i rozpoczyna zbieranie nektaru (dzieci powoli poruszają rękami (skrzydłami), wykonują kilka kroków w miejscu, przysiad, układają ręce w kształcie koszyczka, naśladują zbieranie do niego nektaru, następnie ponowne naśladują lot).

 

Nagle pojawia się niedźwiadek (naśladują ruchy niedźwiadka, przenoszą ciężar z lewej nogi na prawą).

 

Niechcący potrąca dzwoneczek. Przerażona pszczółka unosi się wysoko ponad łąkę. Strasznie się denerwuje i woła głośno do niedźwiadka: – Przeszkadzasz mi w pracy. Uciekaj stąd, bo pożałujesz (energicznie poruszają zaciśniętymi pięściami, biegną w miejscu i powtarzają: bz, bz).

 

Niedźwiadek odchodzi z opuszczoną głową. – Przepraszam (naśladują ruchy niedźwiadka).

 

  1. Wiosenne zabawy na łące – zajęcia matematyczne.
  • Zaproszenie do wiosennych zabaw na łące. Zabawa matematyczno-plastyczna

– wytnij z kolorowego kartonu (papieru 6 kół),

– wytnij płatki (paseczki) z białego papieru

– przyklejaj płatki do kółek ,aby powstały kwiaty  kwiatów z różną liczbą płatków (od 1 do 10).

– ułóż kwiaty tak, aby pierwszy był z najmniejszą ilością płatków , a każdy następny miał

  więcej 

 

  • Projektowanie łąki – układanie kwiatów, odszukiwanie biedronki. Utrwalanie liczebników porządkowych.

 

Kwiaty wykonane przez dzieci, 6 kolorowych, wyciętych z papieru płaskich kwiatów, sylweta biedronki , zielona kartka

 

Rodzic pyta – czego brakuje na łące?

Dziecko układa wykonane przez siebie kwiaty w dowolnym miejscu na kartce.

Rodzic przyłącza się do zabawy. Układa 6 kolorowych kwiatów na dole łąki, jeden obok drugiego. Prosi, aby dzieci się odwróciły. Chowa pod wybranym kwiatkiem biedronkę. Informuje dziecko ,że biedronka ukryła się np. pod piątym kwiatkiem z lewej strony.  Dziecko  wskazuje odpowiedni kwiat i odszukuje biedronkę. Liczy, ile biedronka ma kropek.

 

  1. Zadania

5 latki – Karta pracy, cz. 5, str 37, str 40