14.05.2020 czwartek
Majowa łąka – Goście na łące
Cele:
- poznanie korzyści jakie daje nam łąka,
- rozwijanie sprawności matematycznej,
- rozwijanie koordynacji ruchowej
- Zwierzęta, które żywią się na łące
- Obejrzyj filmy i opowiedz jakie zwierzęta żywią się na łące
Krowy
https://www.youtube.com/watch?v=ltbJz1dt8Q4
Konie
https://www.youtube.com/watch?v=Lv_pndjqtzc
Owce
https://www.youtube.com/watch?v=u3tz5VdFWWI
- Co daje nam łąka ?
- Obejrzyj filmy i odpowiedz na pytania :
https://www.youtube.com/watch?v=s6ABV__VAgQ
https://www.youtube.com/watch?v=ouYmkJydJQ0
https://www.youtube.com/watch?v=tTsz-dJlwKo
– jakie produkty mamy dzięki łące ?
– do jakich celów przydają nam się zioła ?
– jak kosi się współcześnie łąkę ?
– co to takiego siano i do czego służy ?
- Ćwiczenia oddechowe „Dmuchawce”. Wydłużanie fazy wydechowej,
Dla każdego dziecka: kawałki waty, kulki z chusteczki, papieru toaletowego
Dzieci otrzymują kawałki waty. Palcami rozrywają watę na strzępy. Następnie kładą na otwartej dłoni, zdmuchują i obserwują powolne spadanie dmuchawców na podłogę.
- Zabawa ruchowa „Pszczoły”
Zabawa w formie opowieści ruchowej
Dzieci są pszczołami. Zajmują dowolne miejsca na środku sali. Rodzic rozpoczyna opowieść, podczas której dzieci obrazują treść ruchem.
Nastał ranek. Zaświeciło słoneczko. Pszczoły jak zwykle opuszczają ul i fruną na łąkę, do sadu i ogrodu (dzieci naśladują lot pszczół).
O! Ile kwiatów – mała pszczółka siada na pachnącym dzwoneczku i rozpoczyna zbieranie nektaru (dzieci powoli poruszają rękami (skrzydłami), wykonują kilka kroków w miejscu, przysiad, układają ręce w kształcie koszyczka, naśladują zbieranie do niego nektaru, następnie ponowne naśladują lot).
Nagle pojawia się niedźwiadek (naśladują ruchy niedźwiadka, przenoszą ciężar z lewej nogi na prawą).
Niechcący potrąca dzwoneczek. Przerażona pszczółka unosi się wysoko ponad łąkę. Strasznie się denerwuje i woła głośno do niedźwiadka: – Przeszkadzasz mi w pracy. Uciekaj stąd, bo pożałujesz (energicznie poruszają zaciśniętymi pięściami, biegną w miejscu i powtarzają: bz, bz).
Niedźwiadek odchodzi z opuszczoną głową. – Przepraszam (naśladują ruchy niedźwiadka).
- Wiosenne zabawy na łące – zajęcia matematyczne.
- Zaproszenie do wiosennych zabaw na łące. Zabawa matematyczno-plastyczna
– wytnij z kolorowego kartonu (papieru 6 kół),
– wytnij płatki (paseczki) z białego papieru
– przyklejaj płatki do kółek ,aby powstały kwiaty kwiatów z różną liczbą płatków (od 1 do 10).
– ułóż kwiaty tak, aby pierwszy był z najmniejszą ilością płatków , a każdy następny miał
więcej
- Projektowanie łąki – układanie kwiatów, odszukiwanie biedronki. Utrwalanie liczebników porządkowych.
Kwiaty wykonane przez dzieci, 6 kolorowych, wyciętych z papieru płaskich kwiatów, sylweta biedronki , zielona kartka
Rodzic pyta – czego brakuje na łące?
Dziecko układa wykonane przez siebie kwiaty w dowolnym miejscu na kartce.
Rodzic przyłącza się do zabawy. Układa 6 kolorowych kwiatów na dole łąki, jeden obok drugiego. Prosi, aby dzieci się odwróciły. Chowa pod wybranym kwiatkiem biedronkę. Informuje dziecko ,że biedronka ukryła się np. pod piątym kwiatkiem z lewej strony. Dziecko wskazuje odpowiedni kwiat i odszukuje biedronkę. Liczy, ile biedronka ma kropek.
- Zadania
5 latki – Karta pracy, cz. 5, str 37, str 40