Grupa młodsza – MOTYLKI

   

18.05.2020 r.

Łąka w maju. Biedroneczki.

 

Cele :

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej.

 

  1. Obejrzyjcie dokładnie biedronki.

Przygotujcie domowe albumy i książki przyrodnicze albo wykorzystajcie poniższy film. Opiszcie jak wyglądają, jakie mają kolory, ile mają kropek.

https://www.youtube.com/watch?v=WGKy64WRjfo

 

  1. Posłuchajcie uważnie piosenki pt.”Mała biedroneczka”, a potem odpowiedzcie na poniższe pytania.

https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E

 

  1. Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała. 

Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

 

Ref.: Biedroneczko, leć do nieba,

przynieś mi kawałek chleba.

 

  1. Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała. 

Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

 

Ref.: Biedroneczko, leć…

 

  1. Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała. 

Złapała ją żaba i po wodzie płynie. 

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

 

Ref.: Biedroneczko, leć…

 

− Gdzie latała mała biedronka?

− Ile kropek miała mała biedroneczka?

− Jakie zwierzęta spotkała na łące?

− Co powiedziało jej każde zwierzątko?

 

  1. Postarajcie się nauczyć słów i melodii piosenki na pamięć.

Pomoże wam w tym zabawa – rytmizowanie tekstu refrenu piosenki. Maszerujcie w rytmie wystukiwanym na bębenku (albo wyklaskanym) przez jednego z rodziców, powtarzając tekst refrenu piosenki (Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba).

 

  1. Zabawa dydaktyczna Kropki biedronki.

Potrzebne będą : kontur biedronki (bez kropek), siedem czarnych kropek (kół), słomka. 

Pokoloruj starannie biedronkę. Spróbuj przenieść za pomocą słomki kropki/koła na jej sylwetę, a następnie dokładnie przyklej.