Grupa młodsza – MOTYLKI
18.05.2020 r.
Łąka w maju. Biedroneczki.
Cele :
– rozwijanie umiejętności wokalnych,
– rozwijanie wiedzy przyrodniczej.
- Obejrzyjcie dokładnie biedronki.
Przygotujcie domowe albumy i książki przyrodnicze albo wykorzystajcie poniższy film. Opiszcie jak wyglądają, jakie mają kolory, ile mają kropek.
https://www.youtube.com/watch?v=WGKy64WRjfo
- Posłuchajcie uważnie piosenki pt.”Mała biedroneczka”, a potem odpowiedzcie na poniższe pytania.
https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E
- Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć do nieba,
przynieś mi kawałek chleba.
- Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć…
- Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapała ją żaba i po wodzie płynie.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć…
− Gdzie latała mała biedronka?
− Ile kropek miała mała biedroneczka?
− Jakie zwierzęta spotkała na łące?
− Co powiedziało jej każde zwierzątko?
- Postarajcie się nauczyć słów i melodii piosenki na pamięć.
Pomoże wam w tym zabawa – rytmizowanie tekstu refrenu piosenki. Maszerujcie w rytmie wystukiwanym na bębenku (albo wyklaskanym) przez jednego z rodziców, powtarzając tekst refrenu piosenki (Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba).
- Zabawa dydaktyczna Kropki biedronki.
Potrzebne będą : kontur biedronki (bez kropek), siedem czarnych kropek (kół), słomka.
Pokoloruj starannie biedronkę. Spróbuj przenieść za pomocą słomki kropki/koła na jej sylwetę, a następnie dokładnie przyklej.