Grupa młodsza – MOTYLKI
19.05.2020 r.
Łąka w maju. Co dzieje się na łące ?
Cele :
– rozwijanie umiejętności liczenia elementów,
– rozwijanie zainteresowań plastycznych.
- Nauka I zwrotki piosenki Mała biedroneczka.
Dzieci słuchają nagrania pierwszej zwrotki piosenki. Powtarzają słowa trzech pierwszych wersów wyklaskiwaniem, a podczas ostatniego wersu tupią. Razem śpiewają pierwszą zwrotkę i refren.
- Ćwiczenia graficzne Sieć pajęcza.
Arkusz szarego papieru, czarny marker.
Rysujemy na arkuszu szarego papieru przecinające się linie główne pajęczyny i zapoczątkowujemy linie poziome pomiędzy nimi, które kończą rysować dzieci.
- Zabawa dydaktyczna Rodzina pająków.
Talerzyk papierowy z zaznaczonymi kilkoma kropkami, czarna farba, flamastry. Dzieci odbijają na talerzykach papierowych kciuk zamoczony w farbie tyle razy, ile jest kropek. Następnie dorysowują flamastrami odnóża, czułki i oczy pająków, pamiętając, że pająki po każdej stronie mają cztery odnóża. Na talerzyku dorysowują pajęczynę.
- Zabawa z pokazywaniem Lata mucha.
Recytujemy rymowankę, a dzieci głaszczą części ciała wymienione w rymowance: Lata mucha koło ucha,
lata bąk koło rąk,
lecą ważki koło paszki,
lata pszczoła koło czoła,
lata mucha koło brzucha,
lecą muszki koło nóżki,
biegną mrówki koło główki,
pełznie gąsieniczka koło policzka.
- Praca plastyczna Owady na łące.
Plastelina lub glina, zielona krepina, nożyczki, tektura lub sztywny karton. Dzieci wyrabiają plastelinę w dłoniach, nadając jej plastyczną formę. Wykonują podobiznę owada mieszkającego na łące: motyla, pszczołę, osę, mrówkę, bąka, żuka, muchę. Wykonują makietę łąki – nacinają zieloną krepinę, umieszczają na niej swoje prace.
- Ćwiczenia.
Karta pracy, cz. 2, nr 16 – 3-latki.
Karty pracy, cz. 2, nr 45 – 4-latki.