22.05.2020 r.

Łąka w maju.

 

Cele :

– rozwijanie myślenia logicznego,

– wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich.

 

 

  1. Rozwiązywanie zagadek.

Obrazki: bociana, żaby, ślimaka, motyli, maków.

Wskazywanie zwierząt, roślin – rozwiązań zagadek wśród obrazków.

Ma długie nogi i dziób czerwony,

wrócił niedawno z dalekiej strony.

Z żabkami raczej niechętnie gada,

taka to jego największa wada! (bocian)

 

Skaczą zielone po majowej łące,

ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce. (żaby)

 

Wolno sunie, hen przed siebie,

nie poprosi o domek ani mnie, ani ciebie.

Ma go ciągle na sobie, nie służy tylko ku ozdobie. (ślimak)

 

Gdy zaświeci słonko nad majową łąką, wesoło latają

 i kolorowe jak one  kwiaty odwiedzają. (motyle)

 

 Z łąki do bukietów trafiają, i piękny,

 czerwony kolor mają. (maki)

 

  1. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Majowa łąka. Prezentujemy wiersz. Powtarzamy treść wiersza powtórnie, a dzieci powtarzają fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Zwracamy uwagę na wyrazistą wymowę głoski : „z”.

 

Majowa łąka, pachnąca łąka;

Tu widać myszkę, słychać skowronka…

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 

Pająk zaplata pośród traw sieci,

a mała pszczółka do kwiatka leci.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 

Ważka spogląda na dół ciekawie.

Kret nowy kopiec wykopał w trawie.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 

Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.

A wokół brzozy wciąż biega zając.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 

Na małym krzaczku przysiadła mucha.

Z wielką uwagą motyla słucha.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 

I konik polny też nie próżnuje,

małej biedronce kropek pilnuje.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 

Tyle się dzieje ciągle na łące!

Aż z ciekawością zerka tam słońce.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 

  1. Ćwiczenia językowe Czerwony jak…

Dzieci podają nazwy znanych im kolorów, a następnie podają nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt, które kojarzą im się z tym kolorem, np. czerwony jak jabłko. Mogą również wymyślać nazwy nowych kolorów, odwołując się do swoich doświadczeń, np. kolor malinowy, kolor plażowy.

 

  1. Praca plastyczna pt.”Kolorowa łąka”. Wybierzcie jedną z propozycji i namalujcie majową łąkę. Jeśli potraficie namalujcie kwiaty farbami według własnego pomysłu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc