25.05.2020 poniedziałek

Moja rodzina Jutro święto Mamy

 

Cele:

rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

rozwijanie umiejętności językowych,

rozwijanie sprawności matematycznej.

 

1. Moja mama – zabawy językowe

To mama Olka i Ady . Opisz jak wygląda, jaki wykonuje zawód ?

 

 

Porozmawiaj ze swoją mamą . Zapytaj, gdzie pracuje, co robi ? Czym lubi zajmować się w domu, jak lubi odpoczywać?

Zabawy językowe ze słowem mama.

– tworzenie zdrobnień.

Dzieci wymieniają zdrobnienia od słowa mama, np.: mamusia, mateńka, mamulka.

– układanie zdań.

Dzieci układają zdania, w których znajdzie się słowo mama.

 

2. Zabawy matematyczno – językowe.

To reprodukacja obrazu Johna Lesliego Brecka Ogród w Giverny

– opowiedz o obrazie: co on przedstawia?, czy rozpoznajesz jakieś kwiaty?, jakiego są koloru ?

Narysuj swój ogród wg matematycznej instrukcji

Na dole kartki narysuj 2 czerwone kwiaty, na górze kartki narysuj 3 żółte kwiatki

Ile masz kwiatków na rysunku? ……. Narysuj teraz tyle niebieskich kwiatków aby w twoim ogrodzie było ich 10.

Rozwiązywanie zadań z treścią – Kwiatowe łamigłówki.

Pomoce : klocki do liczenia

Tata ściął z grządki 3 czerwone tulipany i 3 białe róże. Ile kwiatów razem ściął z grządki tata?”

(Dzieci układają na kartonie w rzędzie 3 czerwone klocki, 3 białe klocki i liczą)

Zosia wręczyła mamie bukiet złożony z 3 czerwonych róż i 2 żółtych gerber. Z ilu kwiatów składał się bukiet dla mamy?”

Mama włożyła do wazonu 2 niebieskie irysy i 1 białą gerberę. Ile kwiatów włożyła do wazonu mama?”

W wazonie było 6 niebieskich kwiatów, jeden usechł. Ile zostało kwiatów ?”

3. Zadania

5 latki:

Karta pracy, cz. 5, str 44 ,45

4 latki

Karta pracy, cz. 2, str 49, 50