25.05.2020 poniedziałek
Moja rodzina – Jutro święto Mamy
Cele:
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
• rozwijanie umiejętności językowych,
• rozwijanie sprawności matematycznej.
1. Moja mama – zabawy językowe
• To mama Olka i Ady . Opisz jak wygląda, jaki wykonuje zawód ?
• Porozmawiaj ze swoją mamą . Zapytaj, gdzie pracuje, co robi ? Czym lubi zajmować się w domu, jak lubi odpoczywać?
• Zabawy językowe ze słowem mama.
– tworzenie zdrobnień.
Dzieci wymieniają zdrobnienia od słowa mama, np.: mamusia, mateńka, mamulka.
– układanie zdań.
Dzieci układają zdania, w których znajdzie się słowo mama.
2. Zabawy matematyczno – językowe.
•To reprodukacja obrazu Johna Lesliego Brecka Ogród w Giverny
– opowiedz o obrazie: co on przedstawia?, czy rozpoznajesz jakieś kwiaty?, jakiego są koloru ?
• Narysuj swój ogród wg matematycznej instrukcji
Na dole kartki narysuj 2 czerwone kwiaty, na górze kartki narysuj 3 żółte kwiatki
Ile masz kwiatków na rysunku? ……. Narysuj teraz tyle niebieskich kwiatków aby w twoim ogrodzie było ich 10.
• Rozwiązywanie zadań z treścią – Kwiatowe łamigłówki.
Pomoce : klocki do liczenia
„Tata ściął z grządki 3 czerwone tulipany i 3 białe róże. Ile kwiatów razem ściął z grządki tata?”
(Dzieci układają na kartonie w rzędzie 3 czerwone klocki, 3 białe klocki i liczą)
„Zosia wręczyła mamie bukiet złożony z 3 czerwonych róż i 2 żółtych gerber. Z ilu kwiatów składał się bukiet dla mamy?”
„Mama włożyła do wazonu 2 niebieskie irysy i 1 białą gerberę. Ile kwiatów włożyła do wazonu mama?”
„W wazonie było 6 niebieskich kwiatów, jeden usechł. Ile zostało kwiatów ?”
3. Zadania
5 latki:
Karta pracy, cz. 5, str 44 ,45
4 latki
• Karta pracy, cz. 2, str 49, 50