27.05.2020 środa

Moja rodzina  – Mój rodzinny album

 

Cele:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • ćwiczenia aparatu mowy,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych

  

  1. Mój rodzinny album

 

  • pooglądaj swoje rodzinne zdjęcia, popytaj rodziców , kto na nich jest, pooglądaj zdjęcia rodziców z czasów ich dzieciństwa
  • opowiedz o swojej rodzinie , tak jakbyś chciał przedstawić ją swojemu koledze, koleżance, pani w przedszkolu ,

 

Dzieci wypowiadają się na temat swoich rodzin. Używają nazw określających stopień pokrewieństwa, np.: siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia. Swobodnie wypowiadają się na temat okoliczności wykonania zdjęć. Opisują wygląd członków rodziny. Przeglądając się w lustrze, próbują odpowiedzieć na pytanie: Do kogo jestem podobny?

 

  • rozmowa na temat: Jaka jest moja rodzina? W jaki sposób spędzam czas z najbliższymi?
  • Oglądanie zdjęć i albumów rodzinnych przyniesionych przez dzieci.

Albumy ze zdjęciami.

Dzieci pokazują zdjęcia swojej rodziny, omawiają miejsca i sytuacje, w których zostały one zrobione.

Podają imiona swoich bliskich. Mówią, kto wchodzi w skład ich najbliższej rodziny.

 

2.Zabawa konstrukcyjna – „Budujemy domy dla naszych rodzin”.

 

Klocki różnej wielkości i rodzaju.

Dzieci budują domy dla swojej rodziny, nazywają pomieszczenia w domach, liczą pokoje.

 

  1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
  • Powitanie – dzieci dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
  • Pyszny obiad – dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
  • Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.
  • Rodzinna zabawa – dzieci naśladują dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
  • Karuzela – dzieci naśladują ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
  • Całusy – dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
  • Drzwi – dzieci pokazują, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.
  • Zestaw zabaw ruchowych nr 36 (do wykorzystania według wyboru N.):
  • Zabawa ruchowa Rodziny zwierząt.

 

  1. Zabawa ruchowa z opowieścią

 

Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku. – dzieci maszerują w miejscu

Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu-  przeskakują z nogi na nogę

przy alei stoi parkowa ławeczka.-  wykonują przysiad

Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę. – dzieci podskakują tak jak wiewiórka,

Przysiadamy na kolejnej ławce   – wykonują przysiad,

i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej. – wykonują kolejne przysiady,

Idziemy jednak dalej. –maszerują w miejscu,

Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak. -rozglądają się z ręką przy czole,

Wracamy do domu i odpoczywamy. –dzieci siadają lub kładą się na dywanie.

 

  1. Zadania

Karta pracy, cz. 2, str. 48, 49