27.05.2020 środa
Moja rodzina – Mój rodzinny album
Cele:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- ćwiczenia aparatu mowy,
- rozwijanie umiejętności plastycznych
- Mój rodzinny album
- pooglądaj swoje rodzinne zdjęcia, popytaj rodziców , kto na nich jest, pooglądaj zdjęcia rodziców z czasów ich dzieciństwa
- opowiedz o swojej rodzinie , tak jakbyś chciał przedstawić ją swojemu koledze, koleżance, pani w przedszkolu ,
Dzieci wypowiadają się na temat swoich rodzin. Używają nazw określających stopień pokrewieństwa, np.: siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia. Swobodnie wypowiadają się na temat okoliczności wykonania zdjęć. Opisują wygląd członków rodziny. Przeglądając się w lustrze, próbują odpowiedzieć na pytanie: Do kogo jestem podobny?
- rozmowa na temat: Jaka jest moja rodzina? W jaki sposób spędzam czas z najbliższymi?
- Oglądanie zdjęć i albumów rodzinnych przyniesionych przez dzieci.
Albumy ze zdjęciami.
Dzieci pokazują zdjęcia swojej rodziny, omawiają miejsca i sytuacje, w których zostały one zrobione.
Podają imiona swoich bliskich. Mówią, kto wchodzi w skład ich najbliższej rodziny.
2.Zabawa konstrukcyjna – „Budujemy domy dla naszych rodzin”.
Klocki różnej wielkości i rodzaju.
Dzieci budują domy dla swojej rodziny, nazywają pomieszczenia w domach, liczą pokoje.
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
- Powitanie – dzieci dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
- Pyszny obiad – dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
- Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.
- Rodzinna zabawa – dzieci naśladują dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
- Karuzela – dzieci naśladują ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
- Całusy – dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
- Drzwi – dzieci pokazują, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.
- Zestaw zabaw ruchowych nr 36 (do wykorzystania według wyboru N.):
- Zabawa ruchowa Rodziny zwierząt.
- Zabawa ruchowa z opowieścią
Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku. – dzieci maszerują w miejscu
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu- przeskakują z nogi na nogę
przy alei stoi parkowa ławeczka.- wykonują przysiad
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę. – dzieci podskakują tak jak wiewiórka,
Przysiadamy na kolejnej ławce – wykonują przysiad,
i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej. – wykonują kolejne przysiady,
Idziemy jednak dalej. –maszerują w miejscu,
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak. -rozglądają się z ręką przy czole,
Wracamy do domu i odpoczywamy. –dzieci siadają lub kładą się na dywanie.
- Zadania
Karta pracy, cz. 2, str. 48, 49