29.05.2020 piątek

Moja rodzina Nasze ulubione zabawy i sporty

 

Cele:

rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

rozwijanie ekspresji ruchowej,

rozwijanie percepcji słuchowej , dotykowej

 

1. Kochamy rodziców

Poproś rodziców o przeczytanie wiersza J. Koczanowskiej „Mama i Tata”.

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca,

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Uściskaj rodziców i podziękuj za miłość i opiekę.

 

2. Co robimy w wolnym czasie? Bawcie się ze mną !

Zabawy pantomimiczne – „Co możemy robić wspólnie?”

              

Dzieci ruchem demonstrują czynności, które można wykonywać, wykorzystując

przedstawione na obrazkach przedmioty. Rodzic odgaduje.

 

Zagadki dotykowe. Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku.

Pomoce:pudełko z dwoma otworami na dłonie(zwykły karton z dziurami), lotka do badmintona, piłeczka do ping-ponga, foremka do ciasta, kostka do gry.

Dzieci wkładają dłonie do pudełka. Wybierają jeden przedmiot, słowami określają jego cechy. Następnie odgadują nazwę przedmiotu. Wyjmują przedmiot i podają nazwę zabawy (lub zajęcia), w której (w którym) wykorzystuje się ten przedmiot.

np.

but sportowy – bieganie

lotka do badmintona – granie w badmintona

piłeczka do ping ponga – granie w ping-ponga

foremka do ciasta – pieczenie w kuchni

kostka do gry – granie w grę planszową

 

Zagadki rysunkowe. Tworzenie nazw sportowców i sportów od nazw przedmiotów używanych w danym sporcie.

          

Dzieci oglądają zdjęcia, nazywają przedmiot , podają nazwę sportowca i sportu

np.

piłka – piłkarz – piłka nożna

piłka do koszykówki – koszykarz – koszykówka

narty – narciarz – narciarstwo

rower – kolarz – kolarstwo

czepek – pływak – pływanie

łyżwa – łyżwiarz – łyżwiarstwo

 

Zagadki słuchowe. Podawanie nazw zajęć relaksujących.

Nagrania śpiewu ptaków, szumu morza, popularnej piosenki, muzyki poważnej.

Dzieci słuchają nagrań i je rozpoznają. Mówią, w jaki sposób można wypoczywać i relaksować się.

– śpiew ptaka – spacerowanie po lesie, parku

https://www.youtube.com/watch?v=Xc5LNhrH28w

– szum morza – wypoczywanie na plaży

https://www.youtube.com/watch?v=YMkM5-RWYaU

– popularna piosenka – tańczenie

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

– muzyka poważna – słuchanie muzyki

https://www.youtube.com/watch?v=EFJ7kDva7JE

 

3. Wykonanie plakatu na temat: „Co robimy w wolnym czasie”.

Duży karton, klej, kartka z bloku rysunkowego, mogą być też obrazki przedstawiające lub kojarzące się ze sposobem spędzania wolnego czasu.

Podziel kartkę na kwadraty lub prostokąty i narysuj zabawy i zajęcia z rodzicami, np.: zabawę na placu zabaw, jazdę na rowerze, odpoczywanie na kocu , czytanie bajek . Może inni domownicy też takie przygotują. Możesz też powycinać obrazki ze starych czasopism, gazet ulotek. Kojarzące się    z zabawą lub wypoczynkiem. Naklej je na kartonie. Powstanie obraz waszych ulubionych rodzinnych zajęć.

4. Zadania

5 latki

Karty pracy, cz. 5, str 50, 51, 52, 53

4latki

Karty pracy, cz. 2, str 50, 51,

5. Masażyk dla mamy i taty

https://www.youtube.com/watch?v=IjYAHJoYdHc

https://www.youtube.com/watch?v=FuwpCLA7SYY