29.05.2020 piątek
Moja rodzina – Nasze ulubione zabawy i sporty
Cele:
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
• rozwijanie ekspresji ruchowej,
• rozwijanie percepcji słuchowej , dotykowej
1. Kochamy rodziców
• Poproś rodziców o przeczytanie wiersza J. Koczanowskiej „Mama i Tata”.
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
•Uściskaj rodziców i podziękuj za miłość i opiekę.
2. Co robimy w wolnym czasie? Bawcie się ze mną !
• Zabawy pantomimiczne – „Co możemy robić wspólnie?”
Dzieci ruchem demonstrują czynności, które można wykonywać, wykorzystując
przedstawione na obrazkach przedmioty. Rodzic odgaduje.
• Zagadki dotykowe. Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku.
Pomoce:pudełko z dwoma otworami na dłonie(zwykły karton z dziurami), lotka do badmintona, piłeczka do ping-ponga, foremka do ciasta, kostka do gry.
Dzieci wkładają dłonie do pudełka. Wybierają jeden przedmiot, słowami określają jego cechy. Następnie odgadują nazwę przedmiotu. Wyjmują przedmiot i podają nazwę zabawy (lub zajęcia), w której (w którym) wykorzystuje się ten przedmiot.
np.
but sportowy – bieganie
lotka do badmintona – granie w badmintona
piłeczka do ping ponga – granie w ping-ponga
foremka do ciasta – pieczenie w kuchni
kostka do gry – granie w grę planszową
• Zagadki rysunkowe. Tworzenie nazw sportowców i sportów od nazw przedmiotów używanych w danym sporcie.
Dzieci oglądają zdjęcia, nazywają przedmiot , podają nazwę sportowca i sportu
np.
piłka – piłkarz – piłka nożna
piłka do koszykówki – koszykarz – koszykówka
narty – narciarz – narciarstwo
rower – kolarz – kolarstwo
czepek – pływak – pływanie
łyżwa – łyżwiarz – łyżwiarstwo
• Zagadki słuchowe. Podawanie nazw zajęć relaksujących.
Nagrania śpiewu ptaków, szumu morza, popularnej piosenki, muzyki poważnej.
Dzieci słuchają nagrań i je rozpoznają. Mówią, w jaki sposób można wypoczywać i relaksować się.
– śpiew ptaka – spacerowanie po lesie, parku
https://www.youtube.com/watch?v=Xc5LNhrH28w
– szum morza – wypoczywanie na plaży
https://www.youtube.com/watch?v=YMkM5-RWYaU
– popularna piosenka – tańczenie
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
– muzyka poważna – słuchanie muzyki
https://www.youtube.com/watch?v=EFJ7kDva7JE
3. Wykonanie plakatu na temat: „Co robimy w wolnym czasie”.
Duży karton, klej, kartka z bloku rysunkowego, mogą być też obrazki przedstawiające lub kojarzące się ze sposobem spędzania wolnego czasu.
Podziel kartkę na kwadraty lub prostokąty i narysuj zabawy i zajęcia z rodzicami, np.: zabawę na placu zabaw, jazdę na rowerze, odpoczywanie na kocu , czytanie bajek . Może inni domownicy też takie przygotują. Możesz też powycinać obrazki ze starych czasopism, gazet ulotek. Kojarzące się z zabawą lub wypoczynkiem. Naklej je na kartonie. Powstanie obraz waszych ulubionych rodzinnych zajęć.
4. Zadania
5 latki
Karty pracy, cz. 5, str 50, 51, 52, 53
4latki
Karty pracy, cz. 2, str 50, 51,
5. Masażyk dla mamy i taty