04.06.2020 czwartek

Niby tacy sami, a jednak inni Wszyscy lubimy się bawić.

 

Cele ogólne:

kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych,

rozwijanie umiejętności liczenia,

rozwijanie spostrzegawczości

 

1. Wszyscy lubimy się bawić

Obejrzyj film i odpowiedz:

https://www.youtube.com/watch?v=N1sTKBOs78A

– dlaczego Zosia była smutna ?

– kto dokuczał Zosi?

– dlaczego Magda i Marta dokuczały Zosi ?

– dlaczego nie wolno innym dzieciom i dorosłym dokuczać

– co należy zrobić aby wszystkie dzieci były wesołe /

– co to znaczy być przyjacielem ?

 

2. Zabawy matematyczne

Ćwiczenia pamięci.Co zginęło ze środka koła?

Foremki do piasku o różnych kształtach.

Dziecko układa na dywanie foremki do piasku lub do wycinania ciasteczek. Wybiera sześć takich , które podobają się mu najbardziej. Liczy je i przygląda im się uważnie. Następnie dziecko odwraca się i zakrywa rękami oczy, a prowadzący zabawę, chowa jedną z foremek. Dziecko ma zgadnąć co z ginęło. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie, a zgadującym może być także dorosły.

W zabawie można także wykorzystać drobne zabawki znajdujące się w domu.

Zabawa dydaktyczna – Liczymy.

Kostka do gry dla pary dzieci.

Dziecko z domownikiem rozgrywa turniej z kostką. Zwycięzca to osoba, która wyrzuciła więcej oczek. Zabawę powtarzamy 10 razy. Każda wygrana to jeden punkt, a wygrywający układa za każdym razem przed sobą żeton , klocek lub inny drobny przedmiot. Wygrywa ta osoba która ma więcej wygranych pojedynków. Dziecko samodzielnie liczy oczka wyrzucone na kostce i zebrane żetony.

Ćwiczenia na spostrzeganie – Znajdź taki sam kształt.

Foremki do piasku lub do ciasta , karty z obrysowanymi kształtami foremek (można samodzielnie je przygotować).

Dzieci kolejno losują kartę z obrysowaną foremką (kształtem), szukają odpowiedniej foremki i nakładają na narysowany obrys (kształt). Karty i foremki wracają do zabawy.

3. Zadania.

4 latki

Karta pracy, cz. 2, str 53