04.06.2020 czwartek
Niby tacy sami, a jednak inni– Wszyscy lubimy się bawić.
Cele ogólne:
• kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych,
• rozwijanie umiejętności liczenia,
• rozwijanie spostrzegawczości
1. Wszyscy lubimy się bawić
Obejrzyj film i odpowiedz:
https://www.youtube.com/watch?v=N1sTKBOs78A
– dlaczego Zosia była smutna ?
– kto dokuczał Zosi?
– dlaczego Magda i Marta dokuczały Zosi ?
– dlaczego nie wolno innym dzieciom i dorosłym dokuczać
– co należy zrobić aby wszystkie dzieci były wesołe /
– co to znaczy być przyjacielem ?
2. Zabawy matematyczne
• Ćwiczenia pamięci.Co zginęło ze środka koła?
Foremki do piasku o różnych kształtach.
Dziecko układa na dywanie foremki do piasku lub do wycinania ciasteczek. Wybiera sześć takich , które podobają się mu najbardziej. Liczy je i przygląda im się uważnie. Następnie dziecko odwraca się i zakrywa rękami oczy, a prowadzący zabawę, chowa jedną z foremek. Dziecko ma zgadnąć co z ginęło. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie, a zgadującym może być także dorosły.
W zabawie można także wykorzystać drobne zabawki znajdujące się w domu.
• Zabawa dydaktyczna – Liczymy.
Kostka do gry dla pary dzieci.
Dziecko z domownikiem rozgrywa turniej z kostką. Zwycięzca to osoba, która wyrzuciła więcej oczek. Zabawę powtarzamy 10 razy. Każda wygrana to jeden punkt, a wygrywający układa za każdym razem przed sobą żeton , klocek lub inny drobny przedmiot. Wygrywa ta osoba która ma więcej wygranych pojedynków. Dziecko samodzielnie liczy oczka wyrzucone na kostce i zebrane żetony.
• Ćwiczenia na spostrzeganie – Znajdź taki sam kształt.
Foremki do piasku lub do ciasta , karty z obrysowanymi kształtami foremek (można samodzielnie je przygotować).
Dzieci kolejno losują kartę z obrysowaną foremką (kształtem), szukają odpowiedniej foremki i nakładają na narysowany obrys (kształt). Karty i foremki wracają do zabawy.
3. Zadania.
4 latki
Karta pracy, cz. 2, str 53