05.06.2020 piątek

Niby tacy sami, a jednak inni Moje prawa.

 

Cele ogólne:

poznanie praw dzieci

wdrażanie do wypowiadania się na temat wiersza,

rozwijanie wyobraźni i umiejętności plastycznych.

 

1. Prawa dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=QIsC_geoVlU

Posłuchaj piosenki i obejrzyj prezentację.

Prawa dziecka

Prawa dziecka wymyślili dorośli ludzie, którzy chcą chronić dzieci przed złymi dorosłymi osobami i zapewnić im odpowiednie warunki do życia i rozwoju. W wielu krajach dzieci nie mogą np. chodzić do szkoły czy przedszkola a muszą ciężko pracować. Nie mają możliwości leczenia, brakuje im też często jedzenia.

Konwencja praw dziecka to dokument , który powstał w obronie dzieci w 1989. Dorośli muszą go przestrzegać i troszczyć się o dzieci zanim nie wydorośleją i same będą mogły

o siebie zadbać.

Porozmawiaj z dorosłym opiekunem o swoich prawach.

 

2. Nasze zabawki

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Kraina zabawek”.

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.

Siedzą i patrzą na pajacyka.

Pajac do tańca lalkę zaprosił

i teraz będą tańczyć walczyka.

Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!

W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.

Na parapecie rozsiadł się zając;

Jak każdy zając – strzyże uszami.

Tuż obok książek drzemie żyrafa.

Kudłaty piesek przy wózku szczeka.

Piłka się turla, to znowu skacze.

Myszka – zabawka – kotu ucieka.

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.

Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu

i tylko z radia płynie muzyka.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

jakie zabawki były w pokoju?

kogo pajac zaprosił do tańca?

gdzie siedziały dwa misie?

kto zdrzemnął się obok książek?

przy czym stał kudłaty piesek?

co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

 

3.Zadania

Karta pracy, cz. 2, str 55.

4.Praca plastyczno-techniczna „Moja wymarzona zabawka”.

Gazetki reklamowe (lub zdjęcia zabawek), nożyczki, klej, kredki, kartki.

Czy można coś zmienić w zabawkach ? Dzieci wycinają z reklamy zabawkę, doklejają nowe elementy lub dorysowują. Zamiast wycinanki może być narysowana zabawka przez rodzica. Dzieci mogą wymyślić nowe nazwy, zastosowania itp.