15.06.2020 poniedziałek
Nadchodzi lato – Kolory lata
Cele ogólne:
• rozwijanie wiedzy o lecie
• utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie możliwości dzieci,
• utrwalanie umiejętności stosowania określeń najwięcej, najmniej,
1. Za co lubimy lato?– E. Bełczewska
Za słońce🌞co jasno świeci,
Za bawiące się na podwórku dzieci👬👭.
Za leśne poziomki🍓, maliny, jagody,
Za spacery z rodzicami do parku, na lody🍦.
Za wakacyjne wyjazdy🚗nad morze🏝️,
jeziora💧i w góry🏞️.
Za babki z piasku🏖️i lot dmuchawca🎐,
Hen wysoko w chmury☁️.
A za co jeszcze lubimy lato?
Za łąkę pełna kwiatków🌼🌺🏵️💮🌸, biedronek🐞i bąków🐝,
Za żabki🐸kumkające koncerty🎶🎵wieczorne.
Za kolorową tęczę🌈co cudownie się mieni,
Za parki ze śpiewaniem ptaków🕊️
w soczystej zieleni.
I za to lato lubimy,
Że jeszcze daleko do zimy❄️„.
– posłuchaj uważnie wiersza , a ty za co lubisz lato?
– po czym poznajemy, że lato nadchodzi ?
2. Obrazkowe zgadywanki
– spośród przestawionych ilustracji wybierz te , które pasują do lata
– opowiedz dlaczego ?
3. Zabawa kolorami – „Kolory lata”.
Pomoce: kartki w kolorach podstawowych i w różnych odcieniach.
Dzieci podają nazwy kolorów a następnie dobierają odcienie do danego koloru i je nazywają.
4. Zabawy matematyczne
• Zabawa matematyczna – „Ile jest łopatek ?”
Pomoce: kostka z oczkami, dla każdego dziecka: sylweta wiaderka z brystolu lub tekturka, spinacze do bielizny.
Opiekun rzuca kostką. Dzieci przypinają do sylwet tyle spinaczy, ile oczek wskazała kostka. Dzieci sprawdzają poprawność i głośno liczą.
• Zabawa matematyczna – „Porównaj, gdzie jest więcej”.
Pomoce: klocki różnego koloru (różna ilość)
Dzieci grupują je, szacują na oko, których jest więcej, następnie sprawdzają układając
je w pary.
5.Ćwiczenie pamięci – „Zamknij oczy”
Pomoce: zabawki do piaskownicy: w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach (foremki, wiaderka, łopatki), lub foremki do ciastek.
Dzieci liczą foremki, starają się je zapamiętać i zamykają oczy. Opiekun dokłada jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało, którą zabawkę dołożył.
6.Praca plastyczna – „Nadmorska plaża”.
Pomoce: kolorowy piasek(kolorowy piasek możemy wykonać samodzielnie, wykorzystując sól kuchenną i kolorową kredę tablicową. Kredę wcieramy w rozsypaną sól aż do momentu uzyskania żądanego natężenia koloru, pędzel, klej, kartka.
Dzieci wykonują nadmorski pejzaż. Składają kartkę na pół i układają pionowo przed sobą. Malują klejem linie faliste na górnej połowie kartki i posypują niebieskim
piaskiem. Drugą część kartki zamalowują klejem i posypują żółtym piaskiem.
Kolorowy piasek możemy wykonać samodzielnie, wykorzystując sól kuchenną i kolorową kredę . Kredę wcieramy w rozsypaną sól aż do momentu uzyskania żądanego natężenia koloru.