15.06.2020 poniedziałek

Nadchodzi latoKolory lata

 

Cele ogólne:

rozwijanie wiedzy o lecie

utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie możliwości dzieci,

utrwalanie umiejętności stosowania określeń najwięcej, najmniej,

 

1. Za co lubimy lato? E. Bełczewska


Za słońce🌞co jasno świeci,
Za bawiące się na podwórku dzieci👬👭.
Za leśne poziomki🍓, maliny, jagody,
Za spacery z rodzicami do parku, na lody🍦.
Za wakacyjne wyjazdy🚗nad morze🏝️,
jeziora💧i w góry🏞️.
Za babki z piasku🏖️i lot dmuchawca🎐,
Hen wysoko w chmury☁️.
A za co jeszcze lubimy lato?
Za łąkę pełna kwiatków🌼🌺🏵️💮🌸, biedronek🐞i bąków🐝,
Za żabki🐸kumkające koncerty🎶🎵wieczorne.
Za kolorową tęczę🌈co cudownie się mieni,
Za parki ze śpiewaniem ptaków🕊️
w soczystej zieleni.
I za to lato lubimy,
Że jeszcze daleko do zimy❄️“.

posłuchaj uważnie wiersza , a ty za co lubisz lato?

– po czym poznajemy, że lato nadchodzi ?

 

2. Obrazkowe zgadywanki

– spośród przestawionych ilustracji wybierz te , które pasują do lata

opowiedz dlaczego ?

                           

 

                         

 

                                 

 

3. Zabawa kolorami – „Kolory lata”.

Pomoce: kartki w kolorach podstawowych i w różnych odcieniach.

Dzieci podają nazwy kolorów a następnie dobierają odcienie do danego koloru i je nazywają.

 

4. Zabawy matematyczne

Zabawa matematyczna – „Ile jest łopatek ?”

Pomoce: kostka z oczkami, dla każdego dziecka: sylweta wiaderka z brystolu lub tekturka, spinacze do bielizny.

Opiekun rzuca kostką. Dzieci przypinają do sylwet tyle spinaczy, ile oczek wskazała kostka. Dzieci sprawdzają poprawność i głośno liczą.

Zabawa matematyczna – Porównaj, gdzie jest więcej”.

Pomoce: klocki różnego koloru (różna ilość)

Dzieci grupują je, szacują na oko, których jest więcej, następnie sprawdzają układając

je w pary.

 

5.Ćwiczenie pamięci – „Zamknij oczy”

Pomoce: zabawki do piaskownicy: w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach (foremki, wiaderka, łopatki), lub foremki do ciastek.

Dzieci liczą foremki, starają się je zapamiętać i zamykają oczy. Opiekun dokłada jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało, którą zabawkę dołożył.

 

6.Praca plastyczna – „Nadmorska plaża”.

Pomoce: kolorowy piasek(kolorowy piasek możemy wykonać samodzielnie, wykorzystując sól kuchenną i kolorową kredę tablicową. Kredę wcieramy w rozsypaną sól aż do momentu uzyskania żądanego natężenia koloru, pędzel, klej, kartka.

Dzieci wykonują nadmorski pejzaż. Składają kartkę na pół i układają pionowo przed sobą. Malują klejem linie faliste na górnej połowie kartki i posypują niebieskim

piaskiem. Drugą część kartki zamalowują klejem i posypują żółtym piaskiem.

Kolorowy piasek możemy wykonać samodzielnie, wykorzystując sól kuchenną i kolorową kredę . Kredę wcieramy w rozsypaną sól aż do momentu uzyskania żądanego natężenia koloru.