25.06.2020 czwartek

Projekt „Las”

 

Cele ogólne

wzbogacanie wiedzy dotyczącej lasu,

gromadzenie zasobu słownictwa czynnego.

 

1. Co daje nam las?

Oglądanie owoców lasu.

– obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=q-HyyougN18

https://www.youtube.com/watch?v=fj1gMhAZuBI

– czy znasz nazwy pokazanych owoców/

– czy kiedyś zbierałeś je w lesie ?

– które smakują Ci najbardziej

– narysuj twój ulubiony owoc leśny?

Atlas grzybów

– obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=jomR8K6MDQQ

– czy zapamiętałeś nazwę jednego grzyba jadalnego ?

– a jak wygląda muchomor czerwony ?

– spróbuj ulepić dowolnego grzybka z plasteliny

Pamiętaj – przedszkolakom nie wolno samodzielnie zbierać grzybów !

Skąd się biorą deski

– obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=4STZzZlmrRA&t=60s

– czy masz w domu przedmioty wykonane z drewna – rozejrzyj się !

– a z czego zrobiony jest papier ?

 

2. Mieszkańcy lasu

– obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=OPKWIj_ruxg

-a teraz czas na zagadki :

https://www.youtube.com/watch?v=MhW_l3nlVWY

 

3. Zabawa ruchowa – „Taniec drzew”.

Rodzic pokazuje ruchy do naśladowania i je komentuje. Dziecko naśladuje

Drzewa powoli rosną – dzieci kucają, podnoszą się z rękami  uniesionymi nad głową i z połączonymi dłońmi.

Drzewa poruszają gałęziami – dzieci opuszczają ręce, lekko odchylają je na boki i obracają dłonie w nadgarstkach.

Wiatr przechyla małe drzewka – dzieci przechylają się w jedną i w drugą stronę.

Wyrosła piękna korona drzewa – dzieci unoszą w górę ręce i lekko nimi poruszają.

Drzewa tańczą na wietrze i pochylają się do słońca – dzieci wznoszą ugięte lekko w łokciach ręce i łączą koniuszkami palców (tworzą

koronę drzewa), skręcają się lekko w prawo i w lewo, pochylają i prostują w rytm muzyki.

 

4. Zabawa paluszkowa – „Idzie, idzie jeż…”

Idzie, idzie jeżten przedziwny zwierz.( dzieci palcami obu rąk naśladują drobne ruchy chodzenia na podłodze ,stole.)

Nóżkami tup, tup, (palcami obu rąk stukają w podłogę,stół)

i pod listek – siup! (obie dłonie nakładają na siebie, jedna pod drugą.)

 

5. Leśny koktajl.

Wykonanie koktajlu jagodowego lub malinowego.

Składniki: jogurt naturalny, jagody lub maliny – mogą być mrożone

Dzieci myją owoce, a następnie wsypują je do blendera, nalewają jogurt naturalny i blendują. Smacznego !