25.06.2020 czwartek

Projekt „Sport”

 

Cele ogólne

wzbogacanie wiadomości poprzez samodzielne doświadczenia,

znaczenie sportu dla naszego zdrowia,

rozwijanie sprawności matematycznej.

 

1.Samodzielne doświadczenia z piłkami.

Przygotuj wszystkie swoje piłki.

ułóż piłki wg ich wielkości,

wskaż wśród piłek najmniejszą piłkę i największą piłkę.

porównaj kolory piłek i wzory na piłkach,

wskaż te, które są do siebie najbardziej podobne,

czy masz piłkę do gry w piłkę nożną ? porównaj ją z inną,

porównaj fakturę i twardość piłek (określ, jakie są one w dotyku, jaką mają

powierzchnię (np. szorstkie, miłe, miękkie, twarde),

porównaj wagę piłek, spróbuj trzymając w ręce określić, która jest najcięższa, a która najlżejsza ?

sprawdź, czy wszystkie piłki odbijają się tak samo od podłogi ?

na podwórku sprawdź, którą piłką możesz rzucić najdalej?

nazwij dyscypliny sportu, do których potrzebna do gry jest piłka ?

 

                               

 

                 

zastanów się, dlaczego piłki wykorzystywane w poszczególnych dyscyplinach sportowych różnią się od siebie ?

Informacja dla dzieci

Historia piłek sięga czasów starożytnych. Z piłek korzystali Grecy, Egipcjanie i Rzymianie. Podobno starożytne piłki były kuliste i wykonane z kauczuku, ale robiono je także z wnętrzności zwierząt, np. ze świńskiego pęcherza lub zszywano ze zwierzęcych skór. Piłki, które znamy dziś pojawiły się na początku XX wieku i obecnie są stale udoskonalane.

 

2.Omówienie znaczenia słów fair play. Tworzenie sylwetki prawdziwego sportowca.

FAIR PLAY

– z czym kojarzą ci się te słowa ?

– jak należy postępować, aby być dobrym sportowcem?

Informacja dla dzieci

Zasada zdrowej rywalizacji sięga starożytnej Grecji. Fair play to (z języka angielskiego) zbiór zasad obowiązujących w grze lub walce sportowej, których przestrzeganie pozwala na uczciwe i szlachetne jej rozegranie.

Polski Komitet Olimpijski oraz Klub Fair Play PKOI co roku przyznaje Nagrodę Fair Play sportowcom, trenerom, działaczom, kibicom sportowym bądź instytucjom za promowanie zasad uczciwego współzawodnictwa w sporcie.

 

3. Zamówienia na sprzęt sportowy – zajęcia matematyczne.

Przedszkola i szkoły znajdujące się w okolicy złożyły zamówienia na sprzęt sportowy:

– Przedszkole Słoneczko zamawia 7 piłek pingpongowych i tyle samo

skakanek. (Jak myślisz, ile skakanek chce kupić to przedszkole?)

– Przedszkole Biedronka zamawia 6 piłek do gry w piłkę nożną i ska-kanki – o 1 mniej niż piłek. ( Ile skakanek chce kupić przedszkole Biedronka?)

– Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Lasu zamawia 4 piłki do gry w piłkę nożną i skakanki – o 1 więcej niż piłek. (Ile skakanek zamawia szkoła?)

Spróbuj przygotować zamówienie dla wszystkich. Policz ile zamówiono sprzętu?

( Dzieci rysują np. obrazek przedstawiający rodzaj zamówionego sprzętu , a następnie rysują kropki przedstawiające ilość zamówionego sprzętu , mogą też układać klocki).

 

4. Zadania

5-latki

Karta pracy, cz. 5 str. 77, 78

 

5. Wykonanie plakatu promującego zdrowy styl życia.

To plakaty które informują nas co robić aby być zdrowym . Narysuj swój !