25.06.2020 czwartek
Projekt „Sport”
Cele ogólne
• wzbogacanie wiadomości poprzez samodzielne doświadczenia,
• znaczenie sportu dla naszego zdrowia,
• rozwijanie sprawności matematycznej.
1.Samodzielne doświadczenia z piłkami.
Przygotuj wszystkie swoje piłki.
– ułóż piłki wg ich wielkości,
– wskaż wśród piłek najmniejszą piłkę i największą piłkę.
– porównaj kolory piłek i wzory na piłkach,
– wskaż te, które są do siebie najbardziej podobne,
– czy masz piłkę do gry w piłkę nożną ? porównaj ją z inną,
– porównaj fakturę i twardość piłek (określ, jakie są one w dotyku, jaką mają
powierzchnię (np. szorstkie, miłe, miękkie, twarde),
– porównaj wagę piłek, spróbuj trzymając w ręce określić, która jest najcięższa, a która najlżejsza ?
– sprawdź, czy wszystkie piłki odbijają się tak samo od podłogi ?
– na podwórku sprawdź, którą piłką możesz rzucić najdalej?
– nazwij dyscypliny sportu, do których potrzebna do gry jest piłka ?
– zastanów się, dlaczego piłki wykorzystywane w poszczególnych dyscyplinach sportowych różnią się od siebie ?
Informacja dla dzieci
Historia piłek sięga czasów starożytnych. Z piłek korzystali Grecy, Egipcjanie i Rzymianie. Podobno starożytne piłki były kuliste i wykonane z kauczuku, ale robiono je także z wnętrzności zwierząt, np. ze świńskiego pęcherza lub zszywano ze zwierzęcych skór. Piłki, które znamy dziś pojawiły się na początku XX wieku i obecnie są stale udoskonalane.
2.Omówienie znaczenia słów fair play. Tworzenie sylwetki prawdziwego sportowca.
FAIR PLAY
– z czym kojarzą ci się te słowa ?
– jak należy postępować, aby być dobrym sportowcem?
Informacja dla dzieci
Zasada zdrowej rywalizacji sięga starożytnej Grecji. Fair play to (z języka angielskiego) zbiór zasad obowiązujących w grze lub walce sportowej, których przestrzeganie pozwala na uczciwe i szlachetne jej rozegranie.
Polski Komitet Olimpijski oraz Klub Fair Play PKOI co roku przyznaje Nagrodę Fair Play sportowcom, trenerom, działaczom, kibicom sportowym bądź instytucjom za promowanie zasad uczciwego współzawodnictwa w sporcie.
3. Zamówienia na sprzęt sportowy – zajęcia matematyczne.
Przedszkola i szkoły znajdujące się w okolicy złożyły zamówienia na sprzęt sportowy:
– Przedszkole Słoneczko zamawia 7 piłek pingpongowych i tyle samo
skakanek. (Jak myślisz, ile skakanek chce kupić to przedszkole?)
– Przedszkole Biedronka zamawia 6 piłek do gry w piłkę nożną i ska-kanki – o 1 mniej niż piłek. ( Ile skakanek chce kupić przedszkole Biedronka?)
– Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Lasu zamawia 4 piłki do gry w piłkę nożną i skakanki – o 1 więcej niż piłek. (Ile skakanek zamawia szkoła?)
Spróbuj przygotować zamówienie dla wszystkich. Policz ile zamówiono sprzętu?
( Dzieci rysują np. obrazek przedstawiający rodzaj zamówionego sprzętu , a następnie rysują kropki przedstawiające ilość zamówionego sprzętu , mogą też układać klocki).
4. Zadania
5-latki
Karta pracy, cz. 5 str. 77, 78
5. Wykonanie plakatu promującego zdrowy styl życia.
To plakaty które informują nas co robić aby być zdrowym . Narysuj swój !