08.04.2021
Temat: Na koncercie.
Cele:
– wprowadzenie pojęcia koncert.
– rozwijanie myślenia logicznego i wrażliwości słuchowej.
– uświadomienie roli właściwego zachowania się podczas koncertów w zależności od rodzaju muzyki i miejsca.
Przebieg zajęć:
- Zapoznanie z wyglądem instrumentów, prezentacja ilustracji, nazywanie instrumentów.
- Zabawa naśladowcza ze śpiewem „Jestem muzykantem konszabelantem” Dziecko lub Rodzic śpiewa poniżej podany tekst, wymyśla ruchy naśladujące grę na podanym instrumencie muzycznym, pozostali naśladują jego ruchy.
Jestem muzykantem konszabelantem, ja umiem grać na ( pianinie, flecie, trąbce…..itp) wszyscy grają i śpiewają np. a pianino ino ,ino,ino, ino bęc lub na trąbce – tru, tu tru tu ,tru tu tu tu ,bęc itp.
- Zabawa na koncentracje „Nutka” – Wszyscy siedzą w kole, jedna osoba jest w środku. Recytując rymowankę, przekazują sobie nutkę ( drobny przedmiot) tak, by osoba w środku nie zauważyła kto ją ma.
Jak przyjemnie , jak wesoło
Kiedy nutka krąży w koło.
Nutka tu, nutka tam,
Ja tę nutkę złapię sam.
- „ Na koncercie” – rozmowa z dziećmi. Rodzic odtwarza fragmenty filmów przedstawiających zachowanie widzów na koncercie w filharmonii, na koncercie rockowym. Ukierunkowuje obserwacje pytaniami: W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty? Jak zachowują się ludzie na każdym z koncertów? W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę? W jaki sposób ludzie mogą pokazać, że koncert im się podobał?
- „ Koncert i koncert” – zabawa ruchowa. Dzieci podczas utworów granych przez zespół rockowy dynamicznie ruszają się w dowolny sposób: gdy usłyszą orkiestrę symfoniczną, siadają spokojnie i poruszają delikatnie głowami.
- Zabawa konstrukcyjna „ Grzechotki” – dzieci do aluminiowych puszek po napojach wsypują ziarenka grochu, ryżu, kamyczki itp.i zaklejają otwór taśmą samoprzylepną. Samą puszkę oklejają samoprzylepnym papierem kolorowym według własnego pomysłu.
- Zapraszamy do obejrzenia koncertu dla dzieci.
DŹWIĘKI PEŁNE NIESPODZIANEK – AKADEMIA MUZYKI ON-LINE