W kinie
7.04.2021 r.
Cele ogólne:
-kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej.
– nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych
,,W kinie”- słuchanie wiersza czytanego przez rodzica.
Piegowaty Jas z Radzynia
co sobotę szedł do kina.
Co sobotę wszyscy w kinie
mieli dość Jasiowych minek.
Bo ten piegowaty chłopak
wszystko robił tam na opak,
głośno gadał, jadł, szeleścił,
ze sześć paczek chrupek zmieścił.
Potem czas na popijane,
puszek z sykiem otwieranie,
tupot nóg i głośne śmiechy,
ależ Jasio miał uciechę!
Jaś się dziwił , że dziewczyna
żadna nie chce iść z nim do kina.
A koledzy też nie chcieli,
widząc Jasia osłupieli….
Pewnej soboty bez jego wiedzy
usiedli za nim koledzy,
jedli i pili głośno chrząkając
i Jasiowi w fotel często stukając.
Jasia Pieguska złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu ,jak to przeszkadza…
,,Cicho”- wyszeptał -,,film oglądajcie..”
I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje dziecku pytania:
Gdzie co sobotę chodził Jaś?
Co on tam robił?
Czy to było właściwe zachowanie?
Co się stało pewnej soboty?
Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?
,,W fotelu kinowym”- zabawa dydaktyczna
Rodzic prosi dziecko ,aby usiadło wygodnie jak w fotelu kinowym i podało nazwy przedmiotów znajdujących się w pokoju , które zaczynają się głoską ,,f”. Następnie dziecko dzieli te wyrazy na sylaby.
Praca dziecka :karta pracy
Dziecko podaje nazwy obrazków .Znajduje rząd z rysunkami , których wszystkie nazwy zaczynają się głoską f i koloruje te obrazki.
,,Plakat do mojego ulubionego filmu”.
Rodzic przygotowuje kartkę format A4,kredki zwykłe lub pastelowe ,ołówek ,mazaki
Dziecko rysuje postacie ze swojego ulubionego filmu. Rodzic pomaga w napisaniu nazwy filmu na kartce.
Zapraszamy do obejrzenia filmu „Jak powstaje film”.
Jak zrobić prostą animację?