W kinie
7.04.2021 r.

Cele ogólne:

-kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej.

– nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych

 ,,W kinie”- słuchanie wiersza czytanego przez rodzica.

Piegowaty Jas z Radzynia

co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie

mieli dość Jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak

wszystko robił tam na opak,

głośno gadał, jadł, szeleścił,

ze sześć paczek chrupek zmieścił.

Potem czas na popijane,

puszek z sykiem otwieranie,

tupot nóg i głośne śmiechy,

ależ Jasio miał uciechę!

Jaś się dziwił , że dziewczyna

żadna nie chce iść z nim do kina.

A koledzy też nie chcieli,

widząc Jasia osłupieli….

Pewnej soboty bez jego wiedzy

usiedli za nim koledzy,

jedli i pili głośno chrząkając

i Jasiowi w fotel często stukając.

Jasia Pieguska złość już rozsadza!

A widzisz Jasiu ,jak to przeszkadza…

,,Cicho”- wyszeptał -,,film oglądajcie..”

I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

 

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje dziecku pytania:

Gdzie co sobotę chodził Jaś?

Co on tam robił?

Czy to było właściwe zachowanie?

Co się stało pewnej soboty?

Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

,,W fotelu kinowym”- zabawa dydaktyczna

Rodzic prosi dziecko ,aby usiadło wygodnie jak w fotelu kinowym i podało nazwy przedmiotów znajdujących się w pokoju , które zaczynają się głoską ,,f”. Następnie dziecko dzieli te wyrazy na sylaby.

Praca dziecka :karta pracy

Dziecko podaje nazwy obrazków .Znajduje rząd z rysunkami , których wszystkie nazwy zaczynają się głoską  f  i koloruje te obrazki.

,,Plakat do mojego ulubionego filmu”.

Rodzic przygotowuje kartkę format A4,kredki zwykłe lub pastelowe ,ołówek ,mazaki

Dziecko rysuje postacie ze swojego ulubionego filmu. Rodzic pomaga w napisaniu nazwy filmu na kartce.

Zapraszamy do obejrzenia filmu „Jak powstaje film”.

Jak zrobić prostą animację?