13.04.2021 r. Maluchy
Co to są dobre maniery ?
Cele :
– poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
– ćwiczenie pamięci,
– rozwijanie mowy
- Słuchanie wiersza M. Szeląg pt.”Trzy magiczne słowa”, rozmowa na temat sytuacji, w których mówimy słowa: przepraszam, proszę i dziękuję.
Trzy magiczne słowa
zapamięta moja głowa:
proszę, dziękuję, przepraszam –
do mojego serca zapraszam.
Proszę – mówię, kiedy daję.
Dziękuję – gdy coś dostaję.
A słowo przepraszam powiem,
gdy przykrość tobie zrobię.
– O jakich magicznych słowach mówił wiersz?
– Kiedy powinniśmy te słowa używać ?
- Oglądanie filmu, w którym życzliwy Miś dokładnie wyjaśni, dlaczego magiczne słowa są tak niezwykle ważne.
https://www.youtube.com/watch?v=j3lX0A2VhSc
3.Wykonanie „Kodeksu zachowania przy stole”.
Poproście rodziców, aby zapisali z wami na dużej kartce z bloku ( najlepiej kolorowej ) najważniejsze zasady dobrego zachowania się przy rodzinnym stole. Możecie zamiast napisów zrobić proste rysunki lub wykorzystać gotowe obrazki wycięte z gazety lub kolorowanki.
Trzeba go umieścić w widocznym miejscu, a najważniejsze przestrzegać.
Oto pytania, które mogą pomóc:
- „Magiczne słowa” – zabawa ruchowa. N. pokazuje dzieciom trzy duże klucze wycięte z papieru:
pierwszy klucz, czerwony – oznacza słowo „przepraszam”, drugi klucz, niebieski – oznacza
„dziękuję”, trzeci klucz, zielony – oznacza „proszę”. Dzieci zapamiętują wygląd kluczy. Następnie
- włącza dowolną muzykę, dzieci rytmicznie maszerują. Gdy muzyka cichnie, N. pokazuje dowolny
klucz, a dzieci wykonują jeden z umówionych wcześniej gestów: na widok klucza czerwonego
dzieci przepraszają się, przytulają i mówią przepraszam cię; na widok klucza niebieskiego
dzieci kłaniają się sobie i mówią dziękuję; na widok klucza zielonego dzieci szybko stają
w kole i udają, że podają sobie piłkę, jednocześnie mówiąc: proszę. • papierowe klucze: czerwony,
- Praca z KP2.28 – ćwiczenie grafomotoryczne, ćwiczenie spostrzegawczości, łączenie kształtów takich samych kluczy, rysowanie oburącz serca i jego kolorowanie.