– Edukacja zdalna-grupa starsza

13.04.2021r

Temat: W sklepie

Cele: Kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej, rozwijanie słownika czynnego, nauka używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych, poznawanie świata poprzez własne doświadczenia, rozwijanie percepcji wzrokowej, poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie.

1.

Rodzic czyta opowiadanie: „Na zakupach”

Krzyś od rana dziś gotowy

ruszyć na „bezkrwawe łowy”!

Bez sztucera i bagnetu

Jedzie z mamą do…MARKETU!

Wózek- większy jest od Krzysia!

Ale Krzyś ma siłę dzisiaj

pchać go z pasją między półki

i polować na… sprawunki!

Samolocik, samochodzik,

Robot- super! Bo sam chodzi!!!

Układanki, klocki lego…

Krzyś upycha… Lecz, dlaczego

Mama marszczy gniewnie czoło ?!

Tyle skarbów jest wokoło,

że ich wszystkich nie wpakuję!

Czemu się tak denerwuje mama?!

Że nie zmieści proszku???

Jest tu jeszcze miejsca troszkę!

Zmieści się co nieco jeszcze…

No! Krzyś gotowy! W miejscu drepcze!

Już do kasy z wózkiem pruje….

A tu mama go stopuje!

Ze spokojem, metodycznie,

z wózka ściąga skarby liczne!!!

I na półki je odkłada…

Krzyś skamieniał. Woła: Zdrada!

Nieuczciwie mama gra!

To upolowałem ja!!!

To bezprawie!- Krzyś zawoła,

Ryknie, tupnie, aż dokoła

ludzie z oburzenia stoją.

Krzysia kręgiem otaczają…

Myślę, że już sami wiecie,

jak się kończy dzień w markecie?

Krzyś, zakupy zapłakany kończy….

Siłą wyciągany!

Z marną, jedną ciężarówką!

I, za wózka zwrot, złotówką!!!

Ma pretensję Krzyś do mamy.

Że mu tak popsuła plany.

  1. Rozmowa na temat opowiadania. R. zadaje pytania np. Gdzie poszedł Krzyś z mamą?

Co on tam robił? Jakie rzeczy powkładał Krzyś do wózka? Jak na sprawunki Krzysia zareagowała mama? Jak skończyła się dla Krzysia wyprawa do marketu? Czy Krzyś właściwie zachował się w sklepie?

3.W sklepie-zabawa słownikowa.

R. zadaje pytanie jak wy zachowujecie się w sklepie ? Co robicie, kiedy chcecie dostać jakąś zabawkę? Jakich słów najczęściej powinno się używać w sklepie i dlaczego? O czym świadczy takie zachowanie dziecka w sklepie, jak tupanie, krzyczenie, wymuszony płacz?

4.Zagadki rozwijające zmysł dotyku.

W nieprzeźroczystych workach workach foliowych R. ukrywa różne przedmioty- but, książkę, mleko w kartonie, samochodzik. Zaprasza dziecko aby odgadło co się kryje w środku. Dziecko może dotykać przedmiotów. Prosi aby dziecko wymieniło nazwę sklepu, w którym można kupić dany produkt.

  1. Zagadki rozwijające zmysł smaku.

Następnie dzieci odgadują nazwy rzeczy z zawiązanymi oczami. Odgadują, posługując się zmysłem smaku – owoce, ser, szynka, chleb.

  1. Zagadki rozwijające słuch i koncentrację.

Dzieci odgadują zagadki i podają nazwę sklepów w którym można kupić ten przedmiot.

Malutki bobas lub dama mała.

Z plastiku, gumy i szmatek cała.

Największym skarbem jest małej Zosi,

choć tylko mruga i rzęsy unosi. ( lalka)

Każdy mały budowniczy

układanie ich wciąż ćwiczy.

Złoży z nich dom oraz wieżę

Jak inżynier, mówię szczerzę!( klocki)

Jest okrągła- taka kula.

Po boisku, często hula

Mknie do kosza tak łagodnie

Jak szalona gra w dwa ognie. ( piłka)

7.Na półkach w sklepie- praca plastyczna.

Rodzic przygotowuję kartkę A4 z narysowanymi 3 półkami, gazetki reklamowe różnych sklepów, nożyczki, klej. Dziecko wycina z gazetki po 5 przedmiotów różnego rodzaju, np. zabawek, artykułów spożywczych i przykleja je tak , aby na każdej półce były produkty z innego sklepu.

8.Zapraszam na film- „Zakupy”

https://www.youtube.com/watch?v=BLat2UAvBoM

  1. Gra- odkrywanka

https://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-6/6/9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to top
Secured By miniOrange