15.04.2021 r. Maluchy
Temat: „Dobre maniery” wobec świata przyrody.
Cele :
– poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
– uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby
1.Słuchanie wiersza, rozmowa z dziećmi w nawiązaniu do jego treści.
Pojemniki
Agnieszka Frączek
Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy!
Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy…
Co to takiego? Szklane butelki,
stłuczony spodek i słoik wielki.
Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy,
aż od tych dźwięków dostaję dreszczy…
Co się ukryło w tym pojemniku?
Tubki i kubki, tuzin guzików,
stary abażur… wszystko z plastiku!
Trzeci pojemnik szumi, szeleści…
Muszę zobaczyć, co w nim się mieści…
Karton po butach, notesik w kwiatki
i zabazgrany blok bez okładki,
sterta czasopism, stosik folderów,
bilet do kina… wszystko z papieru!
Trzy pojemniki w kolorach tęczy –
każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy…
O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha,
może coś uda mi się podsłuchać…
Brzy… Trzrzrz… Szyyy
Już wiem! Rozumiem! Mówią:
„N I E Ł A D N I E
wyrzucać śmieci tak jak popadnie!
Trzeba je najpierw posegregować.
Wtedy nam będą lepiej smakować.”
- Spróbujcie odpowiedzieć na pytania :
O czym opowiada autorka wiersza?
Co to są śmieci? Jakiego koloru są pojemniki wymienione w wierszu? Co wrzucamy do żółtego, zielonego oraz niebieskiego pojemnika?
Co trzeba robić ze śmieciami, zanim się je wyrzuci?
3.Porozmawjacie z rodzicami o tym jak segreguje się śmieci w waszym domu. Zapytajcie w jaki sposób możecie przy tym pomagać ?
- Zapraszam na film, z którego dowiecie się jak Trefliki dbały o porządek.
https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU