15.04.2021 r. Maluchy

Temat: „Dobre maniery” wobec świata przyrody.

 

Cele :

– poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,

– uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby

 

1.Słuchanie wiersza, rozmowa z dziećmi w nawiązaniu do jego treści.

Pojemniki

Agnieszka Frączek

Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy!

Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy…

Co to takiego? Szklane butelki,

stłuczony spodek i słoik wielki.

 

Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy,

aż od tych dźwięków dostaję dreszczy…

Co się ukryło w tym pojemniku?

Tubki i kubki, tuzin guzików,

stary abażur… wszystko z plastiku!

 

Trzeci pojemnik szumi, szeleści…

Muszę zobaczyć, co w nim się mieści…

Karton po butach, notesik w kwiatki

i zabazgrany blok bez okładki,

sterta czasopism, stosik folderów,

bilet do kina… wszystko z papieru!

 

Trzy pojemniki w kolorach tęczy –

każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy…

O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha,

może coś uda mi się podsłuchać…

 

Brzy… Trzrzrz… Szyyy

Już wiem! Rozumiem! Mówią:

„N I E Ł A D N I E

wyrzucać śmieci tak jak popadnie!

Trzeba je najpierw posegregować.

Wtedy nam będą lepiej smakować.”

  1. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania :

O czym opowiada autorka wiersza?

Co to są śmieci? Jakiego koloru są pojemniki wymienione w wierszu?  Co wrzucamy do żółtego, zielonego oraz niebieskiego pojemnika?

Co trzeba robić ze śmieciami, zanim się je wyrzuci?

 

3.Porozmawjacie z rodzicami o tym jak segreguje się śmieci  w waszym domu. Zapytajcie w jaki sposób możecie przy tym pomagać ?

 

  1. Zapraszam na film, z którego dowiecie się jak Trefliki dbały o porządek.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU