15.04.2021r.
Temat: Ekologia zawsze w modzie.
Cele: – wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym – rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za najbliższe otoczenie;
-kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego – segregowanie śmieci i wrzucanie do odpowiednich pojemników;
1.
Zapraszam do zapoznania się z prezentacją na temat ekologii.
Plansze pomocne do omówienia tematu.
- Sprzątamy śmieci – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przed zajęciami rozsypuje w pokoju na podłodze śmieci – różnego rodzaju opakowania: papierowe, plastikowe, metalowe. Dzieci zastanawiają się, po czym są poszczególne opakowania i segregują je zgodnie z materiałem, z którego zostały wykonane.
- Do jakiego pojemnika? – zabawa.
Rodzic pokazuje dzieciom na ilustracji specjalne pojemniki, których używa się do segregowania odpadów i wyjaśnia jakie odpady można do nich wkładać. Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który może powtórnie zostać wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczą wtedy środowiska i ponownie mogą być wykorzystane.
Segregowanie śmieci do odpowiednich pudełek:
– zielone – kolorowe szkoło;
– białe – białe szkło;
– niebieskie -papier;
– żółte – plastik, drobne metale np. kapsle, puszki, kolorowy metal;
4.Zapraszam do rozwiązania kart pracy.
- Wysłuchanie wiersza „Śmieciu precz” S. Karaszewskiego:
Gdy rano słońce zaświeci wybiegają na dwór dzieci
Miotły, szczotki idą w ruch , bo dokoła wielki brud.
Śmieciu precz , brudzie precz!
Ład, porządek dobra rzecz.
Tu papierek od cukierka. Tam leży butelka.
Ówdzie puszka po napoju i pudełko może twoje?
Żyć nie można w bałaganie.
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj , śmieciu do śmietnika.
Bałaganie , brudzie znikaj.
- Słuchanie muzyki „Wiosna” z cyklu Cztery pory roku Vivaldiego –
Podczas przerwy w muzyce dzieci naśladują czynności podane przez rodzica np. wąchamy kwiaty, zbieramy śmieci, słuchamy śpiewu ptaków, spacerujemy po lesie, odnosimy gazety do skupu makulatury itp.
7.Ekologiczny dom- bajka edukacyjna.