– Edukacja zdalna-grupa starsza

15.04.2021r.

Temat: Ekologia zawsze w modzie.

Cele: – wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym – rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za najbliższe otoczenie;

-kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego – segregowanie śmieci i wrzucanie do odpowiednich pojemników;

1.

Zapraszam do zapoznania się z prezentacją na temat ekologii.

Plansze pomocne do omówienia tematu. 

Ekologia – plansze

  1. Sprzątamy śmieci – zabawa dydaktyczna.

 

Rodzic przed zajęciami rozsypuje w pokoju na podłodze śmieci – różnego rodzaju opakowania: papierowe, plastikowe, metalowe. Dzieci zastanawiają się, po czym są poszczególne opakowania i segregują je zgodnie z materiałem, z którego zostały wykonane. 

 

  1. Do jakiego pojemnika? – zabawa.

Rodzic pokazuje dzieciom na ilustracji specjalne pojemniki, których używa się do segregowania odpadów i wyjaśnia jakie odpady można do nich wkładać. Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który może powtórnie zostać wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczą wtedy środowiska i ponownie mogą być wykorzystane.

Segregowanie śmieci do odpowiednich pudełek:
– zielone – kolorowe szkoło;
– białe – białe szkło;
– niebieskie -papier;
– żółte – plastik, drobne metale np. kapsle, puszki, kolorowy metal;

 

4.Zapraszam do rozwiązania kart pracy.

Ekologia karty pracy 1

Ekologia karty pracy 2

  1. Wysłuchanie wiersza „Śmieciu  precz” S. Karaszewskiego:

 

Gdy rano słońce zaświeci wybiegają na dwór dzieci
Miotły, szczotki idą w ruch , bo dokoła wielki brud.
Śmieciu precz , brudzie precz!
Ład, porządek dobra rzecz.
Tu papierek od cukierka. Tam leży butelka.
Ówdzie puszka po napoju i pudełko może twoje?
Żyć nie można w bałaganie.
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj , śmieciu do śmietnika.
Bałaganie , brudzie znikaj.

 

  1. Słuchanie muzyki  „Wiosna” z cyklu Cztery pory roku Vivaldiego –

 

Podczas przerwy w muzyce dzieci naśladują czynności podane przez rodzica np. wąchamy kwiaty, zbieramy śmieci, słuchamy śpiewu ptaków, spacerujemy po lesie, odnosimy gazety do skupu makulatury itp.

7.Ekologiczny dom- bajka edukacyjna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to top
Secured By miniOrange