16.04.2021 r.

Medal za dobre maniery.

Cele :

– poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,

– rozwijanie umiejętności myślenia,

– rozwijanie sprawności manualnej i kreatywności

 

  1. Posłuchaj wiersza i spróbuj opowiedzieć rodzicom czego dotyczy jego treść.

 

Leśny BON TON (fragment)

Agnieszka Frączek

Kulturalne zachowanie

to rzecz ważna niesłychanie.

I nie tylko na przyjęciach

u hrabiego czy wręcz księcia

lub na imieninach cioci.

W lesie też nie wolno psocić! (…)

Aby lasu nie rozgniewać,

nie należy się naśmiewać

z piegowatych muchomorów

ani z innych leśnych stworów –

warto cenić ich urodę

i podziwiać leśną modę!

Bowiem gdy się przyjdzie w gości,

nigdy dosyć uprzejmości.

A las też jest czyimś domem.

Więc zachowuj się z fasonem!

 

– Jak należy właściwie zachowywać się w lesie ?

– Dlaczego trzeba się kulturalnie zachowywać w lesie?

– Czyim domem jest las?

 

  1. „Czy znasz dobre maniery?” – quiz dydaktyczny, podsumowanie zdobytych wiadomości.

Jakiego słowa używamy, gdy komuś za coś jesteśmy wdzięczni?

Jakiego słowa używamy, gdy kogoś skrzywdzimy?

Jakiego słowa używamy, gdy komuś coś podajemy?

Czy wolno w lesie krzyczeć?

Czy wolno rozmawiać w teatrze?

Czy wolno rozmawiać z jedzeniem w ustach ?

Czy wolno łamać gałęzie w lesie?

Czy można przepychać się w kolejce ?

 

  1. „Medal za dobre maniery” – praca plastyczno-techniczna.

Dzieci dostają  papierowe ( okrągłe) talerze i żółte, papierowe koła (mniejsze od talerzyków). Dzieci przyklejają koło na talerzyk. Na żółtym tle rysują kredką pastelową lub mazakiem oczy i uśmiech. Na białym brzegu talerzyka

naklejają ziarna kawy, makaron, małe pompony. Na dole talerzyka przyklejają kilka krótkich pasków kolorowej bibuły. Po skończeniu medalu robimy dziurkę w talerzyku, a dziecko przewleka wąską wstążkę.