16.04.2021 r.
Medal za dobre maniery.
Cele :
– poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
– rozwijanie umiejętności myślenia,
– rozwijanie sprawności manualnej i kreatywności
- Posłuchaj wiersza i spróbuj opowiedzieć rodzicom czego dotyczy jego treść.
Leśny BON TON (fragment)
Agnieszka Frączek
Kulturalne zachowanie
to rzecz ważna niesłychanie.
I nie tylko na przyjęciach
u hrabiego czy wręcz księcia
lub na imieninach cioci.
W lesie też nie wolno psocić! (…)
Aby lasu nie rozgniewać,
nie należy się naśmiewać
z piegowatych muchomorów
ani z innych leśnych stworów –
warto cenić ich urodę
i podziwiać leśną modę!
Bowiem gdy się przyjdzie w gości,
nigdy dosyć uprzejmości.
A las też jest czyimś domem.
Więc zachowuj się z fasonem!
– Jak należy właściwie zachowywać się w lesie ?
– Dlaczego trzeba się kulturalnie zachowywać w lesie?
– Czyim domem jest las?
- „Czy znasz dobre maniery?” – quiz dydaktyczny, podsumowanie zdobytych wiadomości.
Jakiego słowa używamy, gdy komuś za coś jesteśmy wdzięczni?
Jakiego słowa używamy, gdy kogoś skrzywdzimy?
Jakiego słowa używamy, gdy komuś coś podajemy?
Czy wolno w lesie krzyczeć?
Czy wolno rozmawiać w teatrze?
Czy wolno rozmawiać z jedzeniem w ustach ?
Czy wolno łamać gałęzie w lesie?
Czy można przepychać się w kolejce ?
- „Medal za dobre maniery” – praca plastyczno-techniczna.
Dzieci dostają papierowe ( okrągłe) talerze i żółte, papierowe koła (mniejsze od talerzyków). Dzieci przyklejają koło na talerzyk. Na żółtym tle rysują kredką pastelową lub mazakiem oczy i uśmiech. Na białym brzegu talerzyka
naklejają ziarna kawy, makaron, małe pompony. Na dole talerzyka przyklejają kilka krótkich pasków kolorowej bibuły. Po skończeniu medalu robimy dziurkę w talerzyku, a dziecko przewleka wąską wstążkę.