Kochane Przedszkolaki! Drodzy Rodzice!

 

Serdecznie zapraszam do korzystania z bazy filmów, lekcji i gier edukacyjnych dla dzieci

do nauki języka angielskiego!

Miłej zabawy:)!

 

Pani Ola

 

Powitania i pożegnania

https://www.youtube.com/watch?v=p-qkPegNtbc

https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU

https://www.youtube.com/watch?v=AA5hOCxlRaI

https://www.youtube.com/watch?v=TFVjU-dsIM8

 

Kolory, kształty

https://www.youtube.com/watch?v=8tei0zYTOJ0

https://www.youtube.com/watch?v=IxAYVSkyQRg

https://www.youtube.com/watch?v=OEbRDtCAFdU

https://www.youtube.com/watch?v=SLZcWGQQsmg

 

 

Części ciała

https://www.youtube.com/watch?v=vAeX_-3Wblo

https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

 

 

Zwierzęta

https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0

https://www.youtube.com/watch?v=D_sdGxUxz_4

 

 

Owoce

https://www.youtube.com/watch?v=qxFMrSJNhHo

https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ

 

 

Jedzenie i picie

https://www.youtube.com/watch?v=dxdm00GEWjo

https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY

https://www.youtube.com/watch?v=fsQVfQt0HOk

 

Ubrania

https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U

https://www.youtube.com/watch?v=jNg3KuUFkxU

 

Liczby

https://www.youtube.com/watch?v=qi8_BWg8WDU

https://www.youtube.com/watch?v=Aq4UAss33qA

https://www.youtube.com/watch?v=DR-cfDsHCGA

 

 

Przybory szkolne

https://www.youtube.com/watch?v=AS5nhKzaOqo

https://www.youtube.com/watch?v=BwBTozQisb4

 

Wesołe piosenki do ćwiczeń i zabawy:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=HP-MbfHFUqs

https://www.youtube.com/watch?v=DruYNHN4FYY

https://www.youtube.com/watch?v=i7ygKQunfmE

https://www.youtube.com/watch?v=gMrl27dbT_Y

https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo

https://www.youtube.com/watch?v=ZunxEUNeR9c

https://www.youtube.com/watch?v=71hqRT9U0wg

https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

https://www.youtube.com/watch?v=kmNHn3uj_pA

 

 


 

Drodzy Rodzice!

Serdecznie zachęcam do korzystania z materiałów zamieszczonych poniżej! W Pomysłach na zabawy w domu proszę wykorzystać karty do wydruku w formie PDF dodane pod nazwami: LICZBY, JEDZENIE, CZĘŚCI CIAŁA, OWOCE (wymowa słówek jest podana na każdej karcie).

Części ciała

Jedzenie

Liczby

Owoce

Miłej zabawy!
Pani Ola 🙂

Karty obrazkowe do zabawy maluchy:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karton/mobile/index.html#p=1
Karty pracy maluchy całość:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_kp/mobile/index.html

Karty obrazkowe do zabawy starszaki:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html
Karty pracy starszaki całość:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_kp/mobile/index.html

Pomysły na zabawy w domu:

1. Touch Green – kolory
Potrzebne będą: przedmioty codziennego użytku w różnych kolorach.
To prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze.

2. Bingo
Potrzebne będą: kartka, kredki ewentualnie naklejki.
To dobra metoda nauki słówek zarówno dla dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać, jak i dla tych starszych.
Przygotowujemy plansze (najlepiej kilka): na czystej kartce rysujemy 16 kratek pogrupowanych na 4 czwórki (po jednej grupie w każdym rogu). Możemy grupy odróżnić od siebie np. kolorem kratek. W pola wrysowujemy różne proste obrazki np.: las, oko, miś, klocek, piłka itd. Dajemy dziecku kartkę i mówimy na głos zdania: “It’s an eye” albo “It’s a ball”. Dziecko zakreśla obrazki odpowiadające opisowi słownemu. Gdy zakreśli wszystkie cztery obrazki w jednej grupie, powinno zawołać Bingo! (można wykorzystać obrazki z MEMORY)

3. Breakfast – gra z wykorzystaniem nazw jedzenia
Potrzebne będą: papier i kredki.
Prosimy dziecko, aby narysowało swoje ulubione śniadanie. Następnie nazywamy po angielsku wszystkie elementy rysunku. Potem “komponujemy” śniadanie dla innych członków rodziny, korzystając z nowego słownictwa i dodając kolejne nowe elementy. Ta zabawa może mieć kontynuację w świecie rzeczywistym: podczas codziennego przygotowania śniadania, angażujemy dziecko pytając, na przykład: Can you pass me some bread?; Would you like more milk? Can you help me?; I don’t like ham; With honey; Without butter; I’m fine, thank you. (można wykorzystać obrazki z MEMORY)

4. Hopscotch, czyli gra w klasy – gra z wykorzystaniem liczb
Potrzebne będą: kreda, kawałek asfaltu, trochę świeżego powietrza.
Kto z nas nie zna gry w klasy! Dzisiejsze przedszkolaki też się w to bawią. Możemy grę w klasy połączyć w naukę liczenia po angielsku. Wystarczy, że dziecko będzie skakało przez pola, licząc w tym języku. Możemy też zmienić nieco reguły i narysować w polach różne proste obrazki. Dziecko, doskakując do wylosowanego pola, nazywa wszystkie obrazki mijane po drodze. (można wykorzystać obrazki z MEMORY)

5. Twister – gra z częściami ciała
Potrzebne będą: gra Twister lub (do samodzielnego wykonania gry) plansza ze strzałką (szablony można znaleźć w internecie, można też wykorzystać tarczę zegara do nauki godzin), cerata lub folia, kolorowe markery do rysowania pól na macie.
Znana gra towarzyska może być bardzo pomocna w nauce języka angielskiego – zwłaszcza, że angażuje w zabawę całe ciało. A to dzieci lubią najbardziej! Można tę grę wykorzystać do nauki kolorów, czyli grać tak jak w klasycznego twistera, podając jedynie nazwy losowanych pól po angielsku (np. “Right hand on the yellow. Left foot on the blue”). Ale możemy również pod poszczególnymi kolorami na macie poukrywać obrazki (lub proste zagadki), które dzieci odkrywają w czasie zabawy. Możemy je poprzyklejać do pól na macie grzbietami do góry lub wykonać grę twister samodzielnie od samego początku. Świetna zabawa dla całej rodziny gwarantowana! (można wykorzystać obrazki z MEMORY)

6. Body parts – części ciała
Potrzebne będą: własne ciało
Uczymy się części ciała poprzez zabawę, dotykając ich u siebie i wypowiadając zdanie (np. “That’s my nose”). Zachęcamy do tego dziecko. Możemy to robić, posiłkując się piosenkami, dostępnymi w Internecie. (można wykorzystać obrazki z MEMORY)

7. Mood calendar – kalendarz nastrojów
Potrzebne będą: tablica i kreda.
Powieście w widocznym miejscu niewielką tablicę kredową. Narysujcie na niej tabelę podzieloną na dni tygodnia (Monday-Sunday). Dodajcie legendę, czyli buzie wyrażające emocje (mogą być wraz z opisem, ale niekoniecznie). Każdego dnia proście dziecko, aby narysowało buzię w rubryczce danego dnia tygodnia. Pomóżcie dzieciom, które nie potrafią jeszcze czytać, znaleźć odpowiednią rubryczkę. Zachęćcie je – najlepiej na własnym przykładzie – żeby powiedziało jak się dzisiaj czuje, np.: rodzic mówi: I feel happy. What about you?, dziecko odpowiada: I feel happy, too.
Happy – hepi – szczęśliwy
Sad – sed – smutny
Worry – łori – zmartwiony