Witajcie Przedszkolaki!
W tym tygodniu porozmawiamy o zwierzętach domowych.
Let`s talk about pets!
Obejrzyjcie ten film i spróbujcie powtarzać razem z dziećmi angielskie nazwy zwierząt. Później wybierzcie karty pracy, które chcecie wykonać. Have fun!
Miss Ola:)
Link do filmu:
(676) I Have A Pet | Animal Song | Super Simple Songs – YouTube
Materiały:
Kochane Przedszkolaki! Drodzy Rodzice!
Serdecznie zapraszam do korzystania z bazy filmów, lekcji i gier edukacyjnych dla dzieci
do nauki języka angielskiego!
Miłej zabawy:)!
Pani Ola
Powitania i pożegnania
https://www.youtube.com/watch?v=p-qkPegNtbc
https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU
https://www.youtube.com/watch?v=AA5hOCxlRaI
https://www.youtube.com/watch?v=TFVjU-dsIM8
Kolory, kształty
https://www.youtube.com/watch?v=8tei0zYTOJ0
https://www.youtube.com/watch?v=IxAYVSkyQRg
https://www.youtube.com/watch?v=OEbRDtCAFdU
https://www.youtube.com/watch?v=SLZcWGQQsmg
Części ciała
https://www.youtube.com/watch?v=vAeX_-3Wblo
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE
Zwierzęta
https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo
https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0
https://www.youtube.com/watch?v=D_sdGxUxz_4
Owoce
https://www.youtube.com/watch?v=qxFMrSJNhHo
https://www.youtube.com/watch?v=zFGF23RbzaQ
Jedzenie i picie
https://www.youtube.com/watch?v=dxdm00GEWjo
https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY
https://www.youtube.com/watch?v=fsQVfQt0HOk
Ubrania
https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U
https://www.youtube.com/watch?v=jNg3KuUFkxU
Liczby
https://www.youtube.com/watch?v=qi8_BWg8WDU
https://www.youtube.com/watch?v=Aq4UAss33qA
https://www.youtube.com/watch?v=DR-cfDsHCGA
Przybory szkolne
https://www.youtube.com/watch?v=AS5nhKzaOqo
https://www.youtube.com/watch?v=BwBTozQisb4
Wesołe piosenki do ćwiczeń i zabawy:)
https://www.youtube.com/watch?v=HP-MbfHFUqs
https://www.youtube.com/watch?v=DruYNHN4FYY
https://www.youtube.com/watch?v=i7ygKQunfmE
https://www.youtube.com/watch?v=gMrl27dbT_Y
https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo
https://www.youtube.com/watch?v=ZunxEUNeR9c
https://www.youtube.com/watch?v=71hqRT9U0wg
https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE
https://www.youtube.com/watch?v=kmNHn3uj_pA
Drodzy Rodzice!
Serdecznie zachęcam do korzystania z materiałów zamieszczonych poniżej! W Pomysłach na zabawy w domu proszę wykorzystać karty do wydruku w formie PDF dodane pod nazwami: LICZBY, JEDZENIE, CZĘŚCI CIAŁA, OWOCE (wymowa słówek jest podana na każdej karcie).
Miłej zabawy!
Pani Ola 🙂
Karty obrazkowe do zabawy maluchy:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_karton/mobile/index.html#p=1
Karty pracy maluchy całość:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_kp/mobile/index.html
Karty obrazkowe do zabawy starszaki:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_fiszki/mobile/index.html
Karty pracy starszaki całość:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_aplus_kp/mobile/index.html
Pomysły na zabawy w domu:
1. Touch Green – kolory
Potrzebne będą: przedmioty codziennego użytku w różnych kolorach.
To prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze.
2. Bingo
Potrzebne będą: kartka, kredki ewentualnie naklejki.
To dobra metoda nauki słówek zarówno dla dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać, jak i dla tych starszych.
Przygotowujemy plansze (najlepiej kilka): na czystej kartce rysujemy 16 kratek pogrupowanych na 4 czwórki (po jednej grupie w każdym rogu). Możemy grupy odróżnić od siebie np. kolorem kratek. W pola wrysowujemy różne proste obrazki np.: las, oko, miś, klocek, piłka itd. Dajemy dziecku kartkę i mówimy na głos zdania: “It’s an eye” albo “It’s a ball”. Dziecko zakreśla obrazki odpowiadające opisowi słownemu. Gdy zakreśli wszystkie cztery obrazki w jednej grupie, powinno zawołać Bingo! (można wykorzystać obrazki z MEMORY)
3. Breakfast – gra z wykorzystaniem nazw jedzenia
Potrzebne będą: papier i kredki.
Prosimy dziecko, aby narysowało swoje ulubione śniadanie. Następnie nazywamy po angielsku wszystkie elementy rysunku. Potem “komponujemy” śniadanie dla innych członków rodziny, korzystając z nowego słownictwa i dodając kolejne nowe elementy. Ta zabawa może mieć kontynuację w świecie rzeczywistym: podczas codziennego przygotowania śniadania, angażujemy dziecko pytając, na przykład: Can you pass me some bread?; Would you like more milk? Can you help me?; I don’t like ham; With honey; Without butter; I’m fine, thank you. (można wykorzystać obrazki z MEMORY)
4. Hopscotch, czyli gra w klasy – gra z wykorzystaniem liczb
Potrzebne będą: kreda, kawałek asfaltu, trochę świeżego powietrza.
Kto z nas nie zna gry w klasy! Dzisiejsze przedszkolaki też się w to bawią. Możemy grę w klasy połączyć w naukę liczenia po angielsku. Wystarczy, że dziecko będzie skakało przez pola, licząc w tym języku. Możemy też zmienić nieco reguły i narysować w polach różne proste obrazki. Dziecko, doskakując do wylosowanego pola, nazywa wszystkie obrazki mijane po drodze. (można wykorzystać obrazki z MEMORY)
5. Twister – gra z częściami ciała
Potrzebne będą: gra Twister lub (do samodzielnego wykonania gry) plansza ze strzałką (szablony można znaleźć w internecie, można też wykorzystać tarczę zegara do nauki godzin), cerata lub folia, kolorowe markery do rysowania pól na macie.
Znana gra towarzyska może być bardzo pomocna w nauce języka angielskiego – zwłaszcza, że angażuje w zabawę całe ciało. A to dzieci lubią najbardziej! Można tę grę wykorzystać do nauki kolorów, czyli grać tak jak w klasycznego twistera, podając jedynie nazwy losowanych pól po angielsku (np. “Right hand on the yellow. Left foot on the blue”). Ale możemy również pod poszczególnymi kolorami na macie poukrywać obrazki (lub proste zagadki), które dzieci odkrywają w czasie zabawy. Możemy je poprzyklejać do pól na macie grzbietami do góry lub wykonać grę twister samodzielnie od samego początku. Świetna zabawa dla całej rodziny gwarantowana! (można wykorzystać obrazki z MEMORY)
6. Body parts – części ciała
Potrzebne będą: własne ciało
Uczymy się części ciała poprzez zabawę, dotykając ich u siebie i wypowiadając zdanie (np. “That’s my nose”). Zachęcamy do tego dziecko. Możemy to robić, posiłkując się piosenkami, dostępnymi w Internecie. (można wykorzystać obrazki z MEMORY)
7. Mood calendar – kalendarz nastrojów
Potrzebne będą: tablica i kreda.
Powieście w widocznym miejscu niewielką tablicę kredową. Narysujcie na niej tabelę podzieloną na dni tygodnia (Monday-Sunday). Dodajcie legendę, czyli buzie wyrażające emocje (mogą być wraz z opisem, ale niekoniecznie). Każdego dnia proście dziecko, aby narysowało buzię w rubryczce danego dnia tygodnia. Pomóżcie dzieciom, które nie potrafią jeszcze czytać, znaleźć odpowiednią rubryczkę. Zachęćcie je – najlepiej na własnym przykładzie – żeby powiedziało jak się dzisiaj czuje, np.: rodzic mówi: I feel happy. What about you?, dziecko odpowiada: I feel happy, too.
Happy – hepi – szczęśliwy
Sad – sed – smutny
Worry – łori – zmartwiony