18.06.2020 czwartek
Nadchodzi lato – Bezpieczne wakacje.
• zdobywanie wiedzy poprzez obserwację pogody
• rozwijanie umiejętności analizowania , wyciągania wniosków
1. Pogoda zmienna jest.
https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q
• Odpowiedz na pytania
– o czym opowiada ta piosenka ?
– co to znaczy, że pogoda jest brzydka lub ładna?
2. Zabawa kreatywna – Wakacyjne skojarzenia.
Arkusz brystolu, kolorowe markery, klej, obrazki: słońce, plaża, aparat fotograficzny, plecak.
Przyklejamy obrazki na arkuszu, dopisujemy do nich skojarzenia dzieci z tymi obrazkami.
3. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej – Bezpieczne wakacje.
Jak wspaniale! Już wakacje.
To najlepsza w roku pora!
Można pływać sobie w morzu
albo wskoczyć do jeziora…
Na szczyt w górach wspiąć się warto!
Jak tam pięknie i wysoko!
W zeszłym roku po raz pierwszy
zobaczyłem Morskie Oko!
Ale zawsze pamiętajmy,
by dorosłych się pilnować.
Chodzić w górach – lecz po szlakach,
kremem z filtrem się smarować.
Czapkę nosić – taką z daszkiem
– porażenia się unika.
Kąpać się w strzeżonych miejscach
i pod okiem ratownika.
I rodziców trzeba słuchać.
Kto tak robi, ten ma rację.
Ach jak miło, jak wesoło,
bo już przecież są wakacje!
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
− Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować?
− Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
− Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?
− Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?
− Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje?
Co można robić, a czego nie wolno?
4. Kalendarz pogody.
• Czas na sprawdzenie jak sprawuje się pogoda u progu lata . Na obrazku macie przedstawione obrazki – ikony symbolizujące różne zjawiska pogodowe . Z pomocą rodziców przygotujcie kalendarz pogody wg podanego wzoru i rysujcie pogodowe znaczki zgodnie z pogodą jaka każdego dnia będzie rano.
Data | Piątek
19VI |
Sobota
20VI |
Niedziela
21 VI |