Grupa młodsza – MOTYLKI
21.04.2020 r.
Wiosna na wsi – Kogo spotkamy wiosną na wsi ?
Cele :
- rozwijanie mowy,
- poznawanie młodych zwierząt z wiejskiego podwórka.
- Zabawa dydaktyczna Jakie to zwierzę ?
Przygotujmy obrazki zwierząt hodowlanych oraz kartki z okienkami. Pokazujemy obrazki zasłonięte drugą kartką (z okienkami). Kolejno odsłaniamy okienka, a dziecko rozpoznaje zwierzę i je nazywa.
- Słuchanie wiersza H. Bechlerowej Na podwórku.
Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek
trawę królik, co skacze,
kurka pstra owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.
- Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
− Jak się nazywał pies Władka?
− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
− Co zrobiły zwierzęta?
− Co jadły zwierzęta?
- Ćwiczenia.
3 – latki – kolorowanie przygotowanych wcześniej rysunków przedstawiających zwierzęta hodowlane.
4-latki – karty pracy cz.2, nr 33.
- Rozwiązywanie zagadek . Czy wiecie kto to taki ?
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka
i choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)