Grupa młodsza – MOTYLKI

 

    21.04.2020 r.

 

   Wiosna na wsi  – Kogo spotkamy wiosną na wsi ?

 

Cele :

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie młodych zwierząt z wiejskiego podwórka.

 

 

  1. Zabawa dydaktyczna Jakie to zwierzę ?

Przygotujmy obrazki zwierząt hodowlanych oraz kartki z okienkami. Pokazujemy obrazki zasłonięte drugą kartką (z okienkami). Kolejno odsłaniamy okienka, a dziecko rozpoznaje zwierzę i je nazywa.

 

  1. Słuchanie wiersza H. Bechlerowej Na podwórku.

Na podwórku u Władka

jest wesoła gromadka:

długouchy pies Raczek

i króliczek, co skacze,

kurka pstra

i kotki dwa,

i na koniec łaciaty prosiaczek.

 

Ma ten Władek zmartwienie:

Raczek garnek stłukł w sieni,

kotek wełnę rozwinął,

spruł pończochę babciną,

drugi kot wlazł na płot

i pobrudził łapkami pierzynę.

 

A od rana już kłopot:

trzeba mleka dać kotom,

barszcz zjada pies Raczek

 trawę królik, co skacze,

kurka pstra owies ma,

a otręby w korytku – prosiaczek.

 

 

  1. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?

 − Jak się nazywał pies Władka?

− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?

 − Co zrobiły zwierzęta?

− Co jadły zwierzęta?

 

  1. Ćwiczenia.

 

3 – latki – kolorowanie przygotowanych wcześniej rysunków przedstawiających zwierzęta hodowlane.

4-latki – karty pracy cz.2, nr 33.

 

  1. Rozwiązywanie zagadek . Czy wiecie kto to taki ?

 

Kolorowe ma piórka,

woła: kukuryku

i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

 

 Wieczorem odpoczywa w stajni,

 bo od wielu dni ciężko pracuje

na swojej wsi. (koń)

 

 Mieszka w chlewiku

i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)

 

Znosi jajka

i choć nie szczerozłote,

to właśnie do niej idziesz,

gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)

 

To od niej mamy mleko,

i choć do pięknej jej daleko,

to nie tylko liczne łaty to sprawiają,

że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)