– Grupa maluchów – 2.06.2020

 

02.06.2020 wtorek

Niby tacy sami, a jednak inni Dzieci z różnych stron świata.

 

Cele:

poznawanie dzieci różnych ras oraz warunków, w jakich żyją,

wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur,

wzbogacanie doświadczeń plastycznych.

 

1. Dzieci z różnych stron świata.

Obejrzyj prezentację.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

Odpowiedz na pytania:

– czy zapamiętałeś jakiś kraj, gdzie mieszkają twoi rówieśnicy?

– który kraj najbardziej ci się podobał ?

– kto mieszka w tipi a kto mieszka w igloo ?

– jaki kolor skóry mają dzieci mieszkające w Afryce?

– czy nasze domy są takie same?

Zgadnij, gdzie mieszkają twoi koledzy ?

Różnimy się wyglądem i zwyczajami, Czy domyślasz się, gdzie mieszkają dzieci  znajdujące się na poniższych fotografiach ?

                             

      Tau i Uni z Afryki                                                  Rika z Japonii                                                Nuka z GRenaldii

                                                                                                                                                           

2.Różni nas wygląd a łączy zabawa.

Zabawa ruchowa- „Kto dalej?”-zabawa, bardzo popularna m.in. w Indiach.

Pomoce : Klocki drewniane, skakanki lub szarfy.

Linia za pomocą skakanki lub sznurka. Dzieci biorą do rąk drewniane klocki i układają przed swoimi nogami. Następnie,skacząc na jednej nodze, starają się przesunąć klocki jak najdalej. Jeśli ktoś stanie na dwóch nogach, zatrzymuje się w miejscu. Bawiąc się z rodzicami czy rodzeństwem wygrywa ten kto pokonał najdłuższy odcinek.

Zabawa ruchowa – Tropiciel”

Dziecko siada na dywanie i zamyka oczy( mogą być przewiązane szalikiem.) Jest ono tropicielem. Rodzic klaszcze delikatnie z różnych części pokoju a dziecko wskazuje kierunek, z którego dobiega szmer. Jeśli wskazuje poprawnie to następuje zamiana ról.

Zabawa – „Malujemy tęczę”.

Dziecko unosi do góry obie ręce i łączy dłonie, następnie przenosi ręce w prawą stronę, przechylając jednocześnie w tym samym kierunku tułów (nie odrywają nóg od podłogi). Rysuje tęczę – powoli przenoszą wyprostowane ręce nad głową w lewą stronę (zataczają łuk) z równoczesnym pochyleniem tułowia. Ćwiczenie powtarzają kilka razy.

3. Zadanie

4 latki

Karty pracy cz 2. str 52

4. Praca plastyczna „ Mój afrykański kolega”.

Obejrzyj film i narysuj buzię afrykańskiego kolegi.

Pomoce kartka , kredki, okrągły talerzyk.

https://www.youtube.com/watch?v=FwgJ3-7R45E

 

Back to top
Secured By miniOrange